Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport frodeh


frodeh
 Share

Recommended Posts

eide260406.jpg

Som mange andre måtte jeg starte en slik tråd... I går var jeg på en liten tur, med stort hell....

Når noen jobber fisker andre icon_biggrin.gificon_biggrin.gif.... det var en bra tur i dag i ukjente farevann. Enkelt skulle det ikke være å navigere når tåka lå tett og sikten var max 50 meter. Når jeg svingte av E-18 kom jeg omsider til ei bro jeg så det var vann under. Måtte ut av bilen for egentlig å vite at jeg var kommet så langt som ut til sjøen. Stedet var perfekt for SØ, leopardbunn og sterk tidevannsstrøm. Jeg rigget stanga med en børtis og gikk ned til sjøkanten. Etter noen bomkast, vendte jeg kastene mot brua og la børstisimitasjonen under den. Og så var det duket for den første sjøørreten. Hissig tass på ca 37 cm. Smellfeit. Denne slapp jeg ut igjen. Etter noen kast til beveget jeg meg på den andre siden av broa og igjen kastet under broa, etter noen drag var det noe som smakte på imitasjonen min.... Nytt kast og nye napp... Tredje kastet satt den, en god fight og litt høy puls aksjon landet jeg den andre 1+ for året. Nærmere bestemt 1,3kg, 49 cm. Feit og fin fisk. Denne fikk et dunk i hodet. Mageinnhold: Børstemark, ålekvabbe, reker og andre uidentifiserbare tingtang.

Noen bomkast til litt MMS sending og et par kaffekopper senere satt jeg på min sandreke som har hjulpet meg til seier før. Svupp og så satt det på en hissig sølvblank tass på kroken. Denne fightet godt og vekta stoppet på 1,05kg, 45 cm. God og feit. Mageinnhold: Stapp full av sandreker....... hmmmm.....

Den største var veldig mørk, men feit og fast i fisken så den havner nok på matfatet i dag.....

Sted: litt vest for Grimstad....

/frode

Endret av frodeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fisk!

Då eg leste tittelen på tråden og såg bileta var eg sikker på at denne posten hadde komme som eit resultat av mannen som kom og stilte seg opp på Strand med fluestang, rett etter at eg hadde pakka sakene mine etter atter ein blanketur i går kveld :D.

Endret av Rasmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisker mye på Strand, men var denne gang på "andre siden" av Grimstad... Kanskje det var jamolund som var å piska litt...

/frode

Gratulerer med flott fisk!

Då eg leste tittelen på tråden og såg bileta var eg sikker på at denne posten hadde komme som eit resultat av mannen som kom og stilte seg opp på Strand med fluestang, rett etter at eg hadde pakka sakene mine etter atter ein blanketur i går kveld :wub: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det fins ikkje fisk på Strand.. Trur alle saman har flytta seg til "andre sida" av Grimstad.

Hehe... kan virke så noen ganger. Nå vet jeg ikke om du fisker med sluk eller flue, men jeg syntes det funker aller best med fluestang her. Før så var det endel SØ midt på stranda, men etter at det har kommet mye sand inn på stranda i det siste føler jeg vel at de har flyttet seg litt ut til sidene. Spesielt på høyresiden (sett fra land og ut), men har spottet stor SØ i gatebelysningen på andre siden.

Det er vel å si om denne stranda at den skal avfiskes, og får man ingenting da er det vel best å flytte på seg til en av de andre hotspots i nærheten (pub'en kanskje :) ).

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... kan virke så noen ganger. Nå vet jeg ikke om du fisker med sluk eller flue, men jeg syntes det funker aller best med fluestang her. Før så var det endel SØ midt på stranda, men etter at det har kommet mye sand inn på stranda i det siste føler jeg vel at de har flyttet seg litt ut til sidene. Spesielt på høyresiden (sett fra land og ut), men har spottet stor SØ i gatebelysningen på andre siden.

Det er vel å si om denne stranda at den skal avfiskes, og får man ingenting da er det vel best å flytte på seg til en av de andre hotspots i nærheten (pub'en kanskje :) ).

/frode

Eg fiskar med sluk, men har også prøvd med dupp nokre gongar - variert med fluge, makrell og brisling som agn.. Virkar som om det stort sett er heilt labert når det er lyst, og så har det eit par gongar teke seg opp når det mørknar. Litt av problemet mitt er vel at eg stort sett har stått på den brygga på høgresida i mange timar i slengen, når eg egentleg burde ha flytta meg.

Fekk pumpa ein lokal kar for informasjon, og fekk inntrykk av at Strand kan vera bra, men at det kanskje ikkje er heilt riktig å stå rett opp og ned på den brygga der i 4-5 timar i slengen. :) Er ferdig med mastergradeni juni, og madammen har fått jobb i Oslo,så det hadde vore digg å få prøvd ein sørlandssø før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.