Gå til innhold
Fiskersiden

2 rovfiskere på tur med pisken


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

I det flotte været hadde jeg egentlig tenkt meg en tur for å meite litt flyndre. Men plutselig stakk rovfisker Velle hodet innom og fikk meg til å forstå hvor teit det var. Det er jo fluefisker jeg er innerst inne, og siden Velle også fisker litt med flue innimellom meitefisket og artsjakten ble det altså fluefiske på oss idag. Stedet var østre Karmøy og målet for turen var lyr-stor lyr.

Sjelden det er så "lite" sjø rundt Karmøy....

290420061814jcxVIc5EmMuOgBr3E7.jpg?80

Det ble et par smålyr før Velle skal dra inn for videre transport til neste lokalitet-da smeller det på. Berggylte tror vi først-men neida, det er noe helt annet som kjemper i vannflaten...

29042006180143WVz8tpxyRD6f4sgq.jpg?5

290420061832G5NwYRr7Za1T66cNMy.jpg?78

Velle er selvsagt litt skuffet over at han fikk den på flue, men når jeg forklarte at fiskenkunne "suge seg fast" ble tonen en annen...

290420061837KFdefi99QMKLWyxCmJ.jpg?90

Litt skuffelse ble det selvsagt også når han forstod hva sugekopp egentlig var på en slik fisk, men alt i alt en fin tur B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Nok så praktisk med joggebukse på seg i dag. aaaaaaah det var en herlig opplevelse

Jeg sneik meg bort igjen på plassen etter Karl Inge hadde kjørt avgårde. Tok 3 til, men de var noe mindre. Flytende pater noster rigging tackle med enkel oppsats. Brukte den lime grønne vaieren til å ankre med.

Det er så herlig å være hjemme igjen. I mitt rette element.

Observerte for to år siden en død rognkjeks nede ved Mariero stasjon Stavanger/Gandsfjorden. Blir nok gutsing på rognkjeks framover i dette området. Er du med Tres Bien?

Endret av Roar Velle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiligt med rognkjeks på flue, fekk ein eg og på flue, i mars eller april i fjor. Vet noen om det er stor lyr med ferje leiet på Karmøy ? Tenkte å ta en tur. Siden jeg ikke er så gammel og ikke har bil blir det nok med sykkel. Er det noen greie plasser i nærheten av ferjeleiet ? Har aldri vært her før så eg kan huske.

Endret av berkley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.