Gå til innhold
Fiskersiden

Sandefjord 5 og 6 mai


Vango
 Share

Recommended Posts

Skulle en tur til Sandefjord på hytta. Skulle egentlig ha med 2 barn, men de ble de andre foreldrene istedet. En helg helt alene. Inviterte med Ty, men pga sterk varme måtte han å være hjemme. Håper alt gikk bra med kåken.

Kom ned fredagskveld, parkerte bilen, og gikk til hytta. En ugle kom flygende rett over hodet mitt. Gikk videre, og der lå en rugde og ruget på 4 egg. Kasta stasjet inn i hytta, tok med et par øl og fiskestanga. Gikk nedover til svabergene. På stien ble jeg møtt av en stor rådyrbukk.

Kom til svabergene og begynte fisket. Nybegynner på flue, og med endel vind ble dette litt krevende for meg. Hadde glemt de små fluene hjemne ;) , så det måtte bli børstemark store i svart og rød, og de svever flott i vinden :D , men ikke dit jeg vil. Fikk raskt en torsk på ca 1 kg. Så mye sild i fjorden

, og hoppende små sjøørret. Fikk så ikke mere på en stund. Gikk så over til bunnsnøre med makrell og reker. Fikk da flust med torsk og sei, små i størrelsen. Når mørket hadde vart en stund forsøkte jeg med flua igjen. Mine perfekte 4 m kast fortsatte :D , men fikk plutselig til noen 10 m kast i le :D . Så kom noen 4 m kast igjen. I det jeg dro inn og skulle ta opp snøret beit en sjøørret på. Omtrent oppe på svaberget. Jeg er ikke sikker på hvem av oss som skvatt mest. Under minstemålet, så den svømmer fortsatt der nede. Så endel vak også.

På lørdag hadde nisene inntatt fjorden, og det så ut til at alle fisker var skremt vekk. Kun en liten torsk å få.

Vanvittig lavvann hele helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.