Gå til innhold
Fiskersiden

Dorging på Mjøsa 2006


abbor
 Share

Recommended Posts

Var en kveldstur på Mjøsa lørdag 6/5. Kaldt i vannet 1-2 grader, lite fisk å se på loddet. Det eneste nappet vi hadde var en støing på 3-4kg. Fisken tok høyt, brukte planer. I følge infoen jeg har er det heller tregt i Mjøsa fra Gjøvik og nordover. Noen få mindre fisker samt en 6 kilos er det jeg har hørt om. Har ingen info fra lenger sør.

Har noen informasjon fra Furnesfjorden?

Fint hvis andre også kan legge inn rapporter inn i denne tråden slik at vi kan bruke den som en samletråd for fangstrapporter fra Mjøsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 turer sør for gjøvik nå uten en eneste fisk. Virker tregt, garrantert pga kaldt vann. Bør komme seg nå som sola steiker, men er fortsatt mye kaldt smeltevann i elvene rundt omkring. Kameraten har en på 4,5 og to fisk rundt 2,5kg på 3 turer nord for gjøvik. Så skal ikke være HEEELT umulig..

Endret av Borre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har vært utpå hver kveld siden lørdag.

Furnes på lørdag var helt dødt.

prøvde mellom Gjøvik og Næs søndag og mandag her er tempen 2-3 grader celcius.

HAr fått 8 stykker (2x4) de fleste mellom 1.4-1.9KG. Ingen store.

Alle har tatt på Wobbler med blå rygg(Strike pro 13cm).

Team

SARS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Furnesfjorden er fisket noe vanskelig pga mye "ved" inni fjorden. Men, det blir tatt fisk. Største jeg vet om er en på 8,7 kg. Det er også blitt tatt noen andre poundinger (fisk på over 6 kg). Tror det blir meget bra fiske i helgen, da jeg observerte krøkle langt inni fjorden i natt.

Minner også om villmarksdreggen i helgen.

FISKETID:

Startskudd går lørdag 13. mai kl. 2000.

Fangst må være innveid innen søndag 14. mai kl. 0800.

Innveiing skjer kun på Hamar brygge

Tror påmelding også kan gjøres på Fiskerly i Brumunddal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kveldstur på Mjøsa lørdag 6/5. Kaldt i vannet 1-2 grader, lite fisk å se på loddet. Det eneste nappet vi hadde var en støing på 3-4kg. Fisken tok høyt, brukte planer. I følge infoen jeg har er det heller tregt i Mjøsa fra Gjøvik og nordover. Noen få mindre fisker samt en 6 kilos er det jeg har hørt om. Har ingen info fra lenger sør.

Har noen informasjon fra Furnesfjorden?

Fint hvis andre også kan legge inn rapporter inn i denne tråden slik at vi kan bruke den som en samletråd for fangstrapporter fra Mjøsa.

Dregger ikke på mjøsa selv - men snakker ofte med folk som gjør det. Og det fortelles at det var bra rett etter at isen gikk, da ble det tatt en del ørret mellom 3,5 og 5,5 kilo i Ringsakerfjorden. Sørover mot Gjøvik har det vært stille (som det pleier tidlig i sesongen).

De venter på at krøkla "skal gå", noe som pleier å skje nærmere 17.mai.

Mjøsa har steget med rundt 20-25cm i døgnet som også bidrar til sitt - fisk blir tatt, men ikke det store bettet enda - løse rykter om at en 8 kilos er tatt går alikevel :P

Minner om Mjøsa Ørretfestival 26/27 mai. Se mer info. www.fiskeside.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mine kilder ble det tatt en ørret på 10.3 kg mellom Fiskerly og Bangsberg (ved Brumunddal) natt til i går. Største som er tatt på lenge. Så det er da noen som får stor fisk i Furnesfjorden.

Dette stemmer; fisker skal vistnok være Vidar Bakken.

Største ørret i Mjøsa siden 99, da Mr Stenvold tok en på 12,3.

Fisken er sannsynligvis tatt på devon.

For min del har det gått trått i år. 12 ørreter samtlige på 1.4 og 1.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Villmarksdreggen på Hamar natt til søndag. Kaldt i vannet, 3-5 grader, men brukbart fiske. Det var med ca 85 båter og største fisk som ble tatt var 8.48kg.

Hadde mønstret på som matros hos en kamerat med lukket båt siden det var meldt dårlig vær. Vi fikk en på 4.4kg pluss 2 undermåls fisk. Liten kampvilje fra fisken i det kalde vannet.

Fisket i Furnesfjorden, tror det hotteste stedet var helt innerst i fjorden, men der var det så mange båter at vi holdt oss unna da dette var vår første tur med 2 planere.

Resultatliste:

http://www.hamar-fiskerforening.no/index.p...l_id=&well_id=2

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i allefall 1 ørret på over 6 ved Helgøya i dag tidlig.

Kaldt vann, kun 2.9 der fisken tok, 3 til 4 grader i området rundt, men nå stiger

tempen i fjorden og da smeller det nok jevnlig i sneller.

Bilde vil komme bare je kommer meg ned på jorda igjen.

Vekt 6300 lengde 73CM!!! K faktor på ekstreme 1.62!!!

punding.JPG

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i allefall 1 ørret på over 6 ved Helgøya i dag tidlig.

Kaldt vann, kun 2.9 der fisken tok, 3 til 4 grader i området rundt, men nå stiger

tempen i fjorden og da smeller det nok jevnlig i sneller.

Bilde vil komme bare je kommer meg ned på jorda igjen

Grattis med Pounding Steinar. Vi holdt til innerst i furnesfjorden i dag. Der var det noen steder 6 grader i vannet. Fikk en ørret på 70 cm. Og den var veldig livlig. Men, den var nok en støing, Tynn og svart så vi satte den ut igjen. Dagens bifangst ble et tau utenfor Høyen (Nå merket med flaske.). Samt en abbor på O.7 kg.

Ble tatt noen fisker på kvelden. Men, ikke hørt om noen over 4 kg innerst i fjorden i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bitevillig ørret om dagen, men mye støinger. Satt ut en på 64-65 cm og en på 72-73 i natt.

Nesten som å få en diger bunte med gras. Tipper det blir knall for dem som skal være med på ørretfestivalen til helgen... DOG... MINSTEMÅL der er 52cm.... Og ikke 50 som det er ellers på Mjøsa jfr nye fiskeregler fra 1.5.2006

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fisket natt til lørdag. Det ble en ørret på ca 4kg. Hadde ikke med veienett og siden fisken fikk friheten tibake er nøyaktig vekt ukjent. Gjedda begynner også å bli veldig aktiv. Fikk enn 2 kilos gjedde, i tilegg hadde vi på en vi anslår til 8-10kg. Beistet stakk med yndlingswobbleren min bare noen meter bak båten, sena var selvsagt helt oppfilsa.

Uansett en nydelig natt på Møsa i finværet. Sannsynligvis min siste Mjøstur på vår/forsommeren. Til helga blir båten med til Oslofjorden så fremover bør havabboren passe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i allefall 1 ørret på over 6 ved Helgøya i dag tidlig.

Kaldt vann, kun 2.9 der fisken tok, 3 til 4 grader i området rundt, men nå stiger

tempen i fjorden og da smeller det nok jevnlig i sneller.

Bilde vil komme bare je kommer meg ned på jorda igjen.

Vekt 6300 lengde 73CM!!! K faktor på ekstreme 1.62!!!

punding.JPG

Fantastisk fisk :D;):huh:;):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.