Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskerapport fra Salten


Thorbjørn
 Share

Recommended Posts

Var i går ute med nystanga, en shimano speedmaster 9 fot, 3-12 gram, 0,20 mono på en Okuma VS30 og en liten sildelignende sluk på 15 gram. Denne stanga hadde jeg egentlig planlagt å bruke på fjellvannene etter ørret, men fikk det for meg at jeg skulle prøve den etter sjøørret. Aldri i min villeste fantasi kunne jeg ha forestilt meg å lande en laks på 6,9 kilo! Det var liksom aldri noen tvil om at her var det laksen som bestemte hvordan dette ville gå. Sjøørreten så vi ikke noe til, men med noen sei og noen torsk var det hele en fantastisk opplevelse.

Her bestemmer fisken:

6022_s.jpg

Stolt fisker!

6023_s.jpg

6024_s.jpg

Brutter'n tar sei på ca 2,5 kilo:

6025_s.jpg

Min bedre halvdel tar en ok torsk på ca 3 kg som ble satt ut igjen:

6026_s.jpg

Jeg kommer aldri til å spille golf på fritida!

Thorbjørn

Endret av Thorbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Jeg kommer aldri til å spille golf på fritida!

Thorbjørn

Det forstår jeg veldig godt. For en opplevelse det må ha vært.

Misunnelig sa du?

Veldig imponerende at du i hele tatt fikk den opp på det utstyret. Hadde du ekstremt mye sene på snella, eller er du bare genial til å kjøre fisk?

Endret av gjørs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gratulasjoner! Jeg kan med hånda på hjertet mitt si at dette var en av de største opplevelsene i min fiskekarriere. Tida for meg står som regel stille når jeg kjører fisk, men vil anslå at det kanskje tok 10-15 minutter før den var på land. Den raste fort ut 3-4 ganger, men aldri mer enn 15-20 meter og da var det liksom bare å holde seg fast og be til høyere makter. Hadde jeg fått denne i elv på samme utstyr, ville nok utfallet vært noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så masse!!

Har noen spørsmål angående hvor du fikk "stor-fesken":

Hvor fikk du den?

Er det langt fra Rognan eller er det mer mot Fauske, fisken ble tatt?

Hvordan i svarteste ræ..ølet klarte du å få opp den fisken med det utstyret?

Er selv fra nord-salten og her ikke kjennskaper til selve saltenområdet. Jeg bøyer meg i støvet og håper du får oppleve like mange slike opplevelser i fremtiden.

Sats på litt mer sikkert utstyr neste gang :angry:

Send inn flere slike rapporter, denne var kanonbra!!

Gled me tel det blir sommer og e ska ta turen til Hamarøy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten diskusjon i fjæra hvorvidt dette var sjøørret eller ikke. En annen fisker trodde kanskje det var sjøørret, men jeg har mine tvil. Vi tok derfor noen nærbilder, jeg legger ut 3 stk bilder til som kan kanskje brukes til identifisering. Som dere ser hadde fiske en litt "stutt" overleppe.

6027_s.jpg

6028_s.jpg

6029_s.jpg

Endret av Thorbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.