Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt segment under "FISKETEKNIKKER" ?


 Share

Hva synes du?  

58 stemmer

  1. 1. Burde vi ha Jerk fiske som eget delforum?

    • Ja
      25
    • Nei
      28
    • Vet ikke
      5


Recommended Posts

Gjest gjørs

Klem heller inn kystmeite/surfcasting.

Edit: Gjerne begge deler, da jerk er meget spesielt innenfor kasteslukfiske, og kystmeite er ganske spesielt innenfor meite.

Edit 2; Er ikke lenger enig i mine uttalelser. Jerk er vel kasting av woblere med stang. Eller?

Kystmeite er meite med agn, altså meite.

Fangstrapportene kommer jo uansett inn under landsdelene, og diskusjonene er ikke så mange og store rundt teknikkene at det trengs enda flere inndelinger for å få oversikten.

Jeg viser til HW-nettverket, som i tillegg til å inneholde veldig mange fora, så inneholder hvert fora veldig mange kategorier. Jeg har slutttet å bruke disse sidene (da interessen for fisket ikke tillater tid for datainteresse lengre) fordi det tar for lang tid å se gjennom alt som er interessant. Det blir for mye surfing og for lite lesing.

Søk etter "jerk" på søkefunksjonen skal jo også dekke det aller meste, eller?

Endret av gjørs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte ja :) Ser at det allerede er mange spørsmål rund jerk og det passer liksom ikke helt under kasteslukfiske. Evt. kunne det vært et eget segment for gjeddefiske,men tror nok det kansje er bedre med et for jerk. Kansje kunne det også vært delt i kategoriene "rofiskmete","Kystmeite" og "meite etter karpefisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort litt for mange delfora....

Allerede nå er det flere av brukerene som sliter med å poste på rett sted, enda det står klinkende klart forklart hva som skal hvor.

Det å skille ut jerk fra sluk har jeg ingen streke meninger rundt, stemte ja mest for å slippe å se over alt som har med sluk å gjøre for å finne det som har med jerk.

Meite delen kunne med fordel vært delt opp i saltvann og ferskvann. Særlig mer oppdeling vil forvirre mer enn det oppklarer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukfiske burde hett spinnfiske, og der inngår det meste :)

Jerk er bare en teknikk, man jerker (rykker) i stanga for å gi betet en viss gange.

P

Enig der.

I ekstrem konsekvens, kan man se for seg skje, pilk, wobler, fluedupp etc. som emne for delfora.

At det finnes egnet utstyr for jerk, tilsier vel ikke eget forum?

Eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer fortløpende endringer og forbedringer av forumet.

Hva vi velger å utføre er basert på hva brukerne evt ønsker/mener men også på hva som er mulig for oss å gjennomføre.

Som nevnt tidligere så er det mulig å kommer med forslag i forumet evt på PM til meg.

Slik det er i dag så henger vi godt etter enda med tanke på språk feil og andre utfordringer.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skulle vært et eget forum for gjeddefiske hvor bl.a. jerk kunne gått inn under. Er svært mange tråder om gjeddefiske, så det kan vel absolutt forsvares! Er jerkfiske virkelig så stort at det fortjener et eget forum ...nei, synes ikke det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.