Gå til innhold
Fiskersiden

Akersvannet


joergen_holt
 Share

Recommended Posts

Utdyp er du snill, forsto ikke den setningen?

var bare en spøk slik at gjørsen "vurderer" sene tykkelsen slik at han ikke greier å slite den AV" :D

Edit: skriverfeil

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur på Akers igår sammen med sønnen min. Når vi kom frem var stort sett alle båtene bortlånt grunnet en konkurranse TJFF arrangerte, men fant til slutt en gul liten båt med 6 rustne stangholdere som etterhvert skulle vise seg å være rene marittet. Vi rakk å være ute en halvtime da sønnen min fikk ei flott gjedde på 5+ kilo, da jeg registrerte at fra å starte vannfri, så piplet det det vann inn både fra et skruehull på venstre side pluss 2 stråler vann opp fra gulvet. Prøvde å tømme det som var av vann -det så ikke så mye ut, men forsto fort at båten begynte virkelig å bli skikkelig baktung når med meg og 110Ah- batteriet bak. Så det var bare å kjøre full speed tilbake til brygga og det var nesten så at Akersvannet "tittet" over kanten bak ved motorfestet. Det forbannede grunneieren burde blitt anmeldt for å disponere slike makkverk av båter som i tillegg krever å ta seg betalt for disse.

Joda vi kom i land velberget og kvelden ble noe amputert.

Dette innlegget er egentlig ment som en klar advarsel MOT å bruke nettopp denne lille lørja. Jeg tar sannsynligvis en tur til i ettermiddag, men denne gangen har jeg sørget å få låne en helt annen båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heller laber start på meitesesongen på Akers ble det endelig liv i enden av snøret mitt også.

Hadde litt ekstra trua grunnet Holthunting's flotte samling gjørser tidligere i uken. Fikk overtalt en noget motvillig bror til å ta en kveldsøkt.

Brukte ca. en time på å finne passende (les: flytende) båt, og en time på å fiske agnfisk (specimenfiske :D )

forum_photo2.jpg

Ankret opp på ca 7 meter og rigget taklene. Kl. 9 var det endelig fart i sørven som ble dratt bortover med rolig fart. Så rolig run må være gjørs tenkte jeg. Og joda, en småpen sak på 3,1 kg. Er enig med Viggo sin teori om at gjørsen trenger et liten "igangsetter" når den slippes ut, så den ble lempa uti igjen.

forum_photo.jpg

Etter dette var det rolig en god stund helt til klokken var nærmere midnatt og mørket hadde senket seg. Etter nok et rolig run ble et noe mindre eksemplar av arten landet.

forum_photo.jpg

1,3 veide denne.

Da var vi fornøyde og i mangel på hodelykt var det liten vits å fortsette.

En flott kveld med rød solnedgang og en kakafoni av nattergal ispedd kattugler. Og ikke minst, årets første gjørs. Nå bærer det nordover til eksamener og samboere og andre ulumskheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.