Gå til innhold
Fiskersiden

Montering av dyprigg


abbor
 Share

Recommended Posts

Hvordan monterer man dyprigg på en båt som har griperekke? Jeg vil ikke ha trollingbar da dette er i veien når en ikke bruker dyprigg.

Bilde av en av båtene jeg vurderer:

http://www.jeanneau.fr/img/photo_fiche/g480.jpg

Ser at Cannon har en god del saker for montasje, men de koster sjorta.

http://www.bottomlinefishfinders.com/site/...ting_system.htm

Hvor langt bak bør riggen monteres?

Ser noen monterer den helt bak, andre ca 1m fra hekken.

Siden jeg fortsatt har til gode å få fisk når jeg bruker rigg kommer jeg nok bare til å montere 2stk Easi-Troll 2

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til ny båt burde vel ikke original fester til riggen koste mye i forhold ;) .

Rustfri plate som bøyes til og skrus fast i rail og glassfiber burde holde. Har mine rigger helt bak på hekken og er fornøyd med det, enkelt å svinge riggen rett bak båten ved landing av fisk.

Det er mye utstyr som kommer i tilegg til selve båten, så jeg må prøve å begrense utgiftene noe. I tilegg er er motivasjonen for riggutstyr ikke på topp da jeg ikke får fisk på driten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feste til riggen er ikke noe problem på Merry Fisher 625. Cannons rekkemontasje funker glimrende og med en svingplate på riggen blir det veldig funksjonelt og greit.

Unitroll selges med svingplate og koster faktisk det samme som du må gi for en easy troll + svingplate.

Har montert mine på rælingen på min MF 625 og disse står ca 1 meter fra hekken. Ingen konflikt med motor og f.eks. sene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.