Gå til innhold
Fiskersiden

Nå biter fisken på Sillongen !


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Reiste ut dit for å meite og teste foret jeg har lagd etter tips fra "toppknot" i en annen tråd. Det vaka og hoppa masse mort hele tia, var også en grov ørret som var oppe å velta seg i overflata.

Jeg hev ut et par forballer og begynnte fisket, ang var mais. Kompisen hadde en type søt mais, mens jeg hadde en helt ordiner mais fra First Price, jeg fikk mest fisk :)

Det ble 18 mort, og endelig har jeg fått meg en stang som gjør den minste mort morsom å få, Shimano Alivio 3-15g 6 Fot. En fisk drog godt, det var en mort på ca 150 gram den spruta rogn og jeg slapp den ut igjen, jeg slapp også ut igjen 15 mort til. 2 deisa i bakken etter avkroking og ble fuglemat.

Digg at fisken er på hugget nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offer drar du til sillungen for å fiske mort? er da mye artigere å få ørret eller abbor, er da både fin abbor og ørret der. dessuten så behøver man ikke å slippe ut all morten den er det så alt for mye av der :angry:

Er ikke alle som finner sjarmen i mortefiske :angry:

Sillongen inneholder stor mort, den er jeg på jakt etter :lol:

Dessuten er en mort i vannet bedre enn ti på taket :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å fortelle jørgen hva han skulle fiske etter. bare lurte på offer han ville fiske etter uxal mort når det er bra med ørret der :angry:

Uxal?

Større sjanse for specimenørret enn specimenmort i Sillongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt ørret på 8 kilo, men det er stor mort i vannet !

Har største mort på 235 gram foreløpig, men jeg har ikke satsa etter de store enda !

Et par kompiser har sett noen store 500 g +

Om det ikke er garantert at det er mort over 900gr ville JEG fisket etter ørret :) 8kg+ ørreter står temmlig høyt i kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er karuss i sillongen, aldri hørt om det, morten ser jo mer gullfarga ut under vann, så det er sikkert det du har sett !

Hei

jeg kan bekrefte at det er karuss i silongen, da jeg var en smule mindre fikk jeg en karuss ved speiderhytta (for de som er kjent)

MVH

en som forsatt synes det er gøy og fiske på silongen :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg kan bekrefte at det er karuss i silongen, da jeg var en smule mindre fikk jeg en karuss ved speiderhytta (for de som er kjent)

MVH

en som forsatt synes det er gøy og fiske på silongen :D

Kult !

Har du noe mer informasjon om den, hva tok du den på, var den stor og er det mange der ?

Ser nesten ut som jeg må satse etter den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult !

Har du noe mer informasjon om den, hva tok du den på, var den stor og er det mange der ?

Ser nesten ut som jeg må satse etter den da :D

jeg sto egentlig og fisket med mark og dupp, etter åbbor,mort eller ørret :blink:

jeg ble plutselig oppmerksom på en større fisk som jeg ikke hadde sett før som sto ganske stille ca en stanglengde fra land, jeg prøvde da og korte ned på fortomen min og legge marken flytende like i nærheten av fisken uten noen resultater(tok flere min).

det jeg da gjorde var å ta av duppen så marken sank ned til bunnen jeg prøvde og servere marker foran fisken og beveget litt i sena for å få den til å ta men etter mange min uten hell, så ble det til at jeg bestemte meg for og bare la marken ligge på bunnen uten og gjøre noe det var det som resulterte i fisk, var bare så vidt fisken seig inover mot marken og spiste den, jeg lot den få gå ut med sene før jeg strammet til og der satt den :blink:

den var kjempetung utfra størelsen husker jeg, skal jeg tippe nå kanskje +-1 Kg (en plass mellom 15 og 20 år siden det hendte :blink: )

om det er mange der vet jeg ikke, men vil tro det er en rimelig bestand der, problemet er vel at hvis man vil ha karuss så er det vel mest på natten man for takk i dem, selv om den jeg tok ble tatt tidlig om morgenen.

spør eller søk litt på forumet så er det sikkert noen andre som har mer peiling om hvordan man fisker etter karuss.

lykke til med satsingen, det er heller ikke umulig at vi treffes der i noen av vannene rundt ihle heller en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.