Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til dorgesnelle med "metermål"


Arntos
 Share

Recommended Posts

På trolling.no får du Ticaen for 999kr inkludert en valgfri Kinetc dyprigg stang.

Vil anbefale SG47LC har 2 stk og kommer til å kjøpe 2 til. Snella har super brems og meget høy knarr, og siden dette er de mest brukte trollingsnellene er de velprøvde. Kr 1199 hor trolling.no. Daiwaen har telleverk i fot. dett har ingen betydning, da dyprigger også operer i fot og for bruk på planerboard er det samme diestanse fra klypa til wobbleren som er viktig om denne er i for eller meter har jo ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Zebco Topic (husker ikke resten av navne). Synes den funker bra til "lett" havfiske,fatter'n dro en torsk på 18,5kg med den og selv har jeg tatt to sei på 6-7kg samtidig på den. Hadde litt problemer med den først, men etter jeg limte fast skruene mellom snella og snellefoten, har den fungert feilfritt. Den måler i yards(100m=110y mener jeg). Ellers har jeg også en Magda,funker bra den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okuma Magda 30D får du for rundt 400 kr på Bazar på Nordbysenteret, Svinesund.

Gode, driftssikre og rimelige sneller til dorging og lett havfiske, absolutt verdt pengene og mer til.

Er ikke enig med deg her Havengel

Jeg hadde den snella tidligere, og det er den snella jeg kanskje er mest misfornøyd med. Den er riktignok billig, men der er også komponentene i den.

Telleverket sluttet å fungere skikkelig etter 3mnd, baksperra like etterpå.

Jeg vil absolut ikke anbefale den snella.

Mine anbefalinger er dyrere, men holder mye bedre kvalitet:

Daiwa SG47LCA Ca 1000,- - 1500,-

Shimano Tekota 600LC CA 2000,- - 2700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.