Gå til innhold
Fiskersiden

Knurr


Recommended Posts

Sikker på at det ikke var rødknurr du fikk..?? Rødknyrren har mye større brystfinner og ofte en blå kant rundt brystfinnene.

Så en der fangede den, var en smule rød ved finnerne, men ikke hel rød, og var ikke noget blåt på den. Men måske var det rødknurr så, blev fanget på ingier strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

Synes dette også så ut som vanlig knurr jeg?? uten at jeg er noen ekspert på det, og selv aldri har fått rødknurr. Bare masse vanlige knurr i de mange fargevarianter.

Regner med at fishbase.org vet hva de driver med, det er der jeg rappa bildene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

Tre forskjeller som du også ser på bildet:

-Lengre brystfinner (turkis ved ytterkanten)

-Høyere sidelinje

-Litt høyere plassering av øynene

Jaggu! :)

Har bare fått vanlig knurr selv, for 2 år siden fikk jeg en som var nesten halvmeteren lang og garantert veide over én kilo, den ble tatt på sluk. (Har vitne :mellow: )

Tenkte ikke spesielt mye over det siden jeg har tatt MYE knurr gjennom et mer enn 30-årig sportsfiskerliv, jeg så jo selvfølgelig at det var en stor knurr men visste ikke at det var potensiell rekord.

Ifjor sommer leste jeg ved en tilfeldighet hva n.rek. var og har fisket målrettet etter arten ved en rekke anledninger etterpå, både med sluk og agn.

Men har jeg fått noe? Neida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.