Gå til innhold
Fiskersiden

Ny karpe


Remy
 Share

Recommended Posts

Hvilken fisk, hvilken fisk tenkte jeg da jeg fikk kjenne dens krefter. Etter to dager med voldsom foring med boilies og kasterør samt pellets og kastespade fikk jeg endelig dyppet snørene. Og det blev kort fortalt. Klokken 23 beit beistet på, klokken 02 mistet jeg en som krokfestet røk på, klokken 02:50 ble det en suter, klokken 06:30 klarte jeg ikke å komme ut av teltet for å gjøre tilslag på et backdrop.

All hyllest til ildsjelene som har satt ut karpene, for fiskegleden min er stor etter de og den blir jammen større og større.

Ny pers, 9670gram med perfekt karpe:

9670.jpg

Suteren på 1610:

22.06.2006.jpg

Fiskene ble tatt på snowman bolie og popup. Det blir en tur til denne uken i dag, så er et St Hans feiring før en ny vakker fiskeuke står for døren :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa forholdene var gode ja - og det blev! Grattis med superduper karpe.

10 kilosgrensa brytes vel på høsten en gang - hvis forholdene ligger til rette for det. Remy sin hadde vel vært over 10 for 4 uker siden... :blink:

Er nok ihvertfall en uti der nå som er over ti, det er nå min tro :) Og med så mye mat de får servert, burde de komme seg raskt opp. Jeg svømte ut før jeg ga meg og dykket og tittet, lå i overflaten etc. Kun spor av sporadiske bolies her og der. Dvs 2kg borte på 2 dager. Så tydelig at man har fått de på bolie diett!!! Fiskene ble tatt akkurat der det har blitt foret de to siste dagene, og sammens med bolies forsvant det en stor strømpe med knuste 21mm pellets og en strømpe med en håndfull knuste boiles. Var spm jeg sa på pm, det blir karpe :D og gudene var snille og gav meg en på land :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nydelig fisk, Remy! Kör på!

Du kan unne deg noen av den til venstre nå. :)

Det er jeg vel ikke helt enig med. Det er nok av mat i sjøen, men hele poenget med å slenge ut litt boiles er å få fisken til å spise det. Fisken spiser nok mest natulig føde, derfor må man tilvenne fisken boiles. Meste parten av boilesen blir nok spist av ender, suter, karuss, og ikke minst gjørme. Karussen feks dytter jo bilies som kjent ned i gjørma, og andre synker nedi helt av seg selv. Om det skulle kvalifisere som foringsdam, snakker vi vel noen tonn i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg vel ikke helt enig med. Det er nok av mat i sjøen, men hele poenget med å slenge ut litt boiles er å få fisken til å spise det. Fisken spiser nok mest natulig føde, derfor må man tilvenne fisken boiles. Meste parten av boilesen blir nok spist av ender, suter, karuss, og ikke minst gjørme. Karussen feks dytter jo bilies som kjent ned i gjørma, og andre synker nedi helt av seg selv. Om det skulle kvalifisere som foringsdam, snakker vi vel noen tonn i året.

Det er mulig. Og det er ganske vanskelig å sette en grense all den tid det fôres etter karpefisk over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Og det er ganske vanskelig å sette en grense all den tid det fôres etter karpefisk over alt.

Ja, tenk deg hvor mange kiloe mais som blir dumpet, for å ikke snakke om strøbrød rundt om kring. I Ulsrud blir det foret kanskje en 20kg i året?!! og meste parten er partikkelfor, fordelt på suter, karuss, ender, gjørme og 30 - 40 karper. Ikke mye på hver fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.