Gå til innhold
Fiskersiden

Ny karpe II


Remy
 Share

Recommended Posts

Och vad det är skjönt at leva, tralalalala.... Ah, for selv om livet inte bjuder på mycket sol och varme, bjuder karpana på et skönt fiske, och hvilken karp! Jag fiskade ihop med en snubbe från Sverige, han fikk och karp, hans förste i Oslosjöen forstås. Agnet var det samma och fisken tok på relatvit djupt vatten. (over til norsk) Fisken var gal, kanakas, hva kan man si. Ingen andre karper jeg har fått har vært slik. Denne tok brutalt, fightet brutalt, 15 - 16 min etter den tok var den på land. For en fisk. 5 - 6 ganger raste den ut så det kom stygge lyder fra snellen med mye brems, stanga knaket, sena spilte gitar, 20 meter, 30 meter for avgårde. Herregud!!! Nå trodde jeg tikilosen, 12 kilosen var i boks. Men nei, men hva gjør det! Fantastiske fisken :lol: Og ja, fisken bet tidlig denne gangen, 21:30.

Klokken fire mistet jeg en kun 3 - 4 meter fra hovkanten, Svensken tror den var 6 kilo, jeg tror den var 5. Den så slik ut :lol: Men av en merkelig grunn gjorde det ikke noe :)

9810gram med ny pers og nydelig fisk:

9810.jpg

9810gram med ny pers og nydelig fisk:

9810-2.jpg

Brei over ryggen ja:

9810-1.jpg

Svenskens første Oslo karpe, eller Norsk karpe, Grattis snubben (3640):

3640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare presisere igjen at denne fisken talte karpenes sak. Den fightet noe så sykt. Utras på utras, dere skulle hørt snella. Lydene var virkelig stygge, det knaket, knirket, det stod i. Og senda spilte "la det svinge la det rock&roll" på gitar, med stanga som dirigent der den bøyde og løftet på seg. Fantastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare presisere igjen at denne fisken talte karpenes sak. Den fightet noe så sykt. Utras på utras, dere skulle hørt snella. Lydene var virkelig stygge, det knaket, knirket, det stod i. Og senda spilte "la det svinge la det rock&roll" på gitar, med stanga som dirigent der den bøyde og løftet på seg. Fantastisk

Finnes da ikke noen bedre lyd, enn snellelyden av heftige utras :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, burde være enkelt å kjenne igjen karpa Bendik fikk i fjor. Den har jo en del fjerna skjell, det blir jo sorte flekker etter de?!?!

Gratulerer med flott fisk Remy! Ikke langt til 10-kilosen sitter nå!

Vanskelig å si hvor lenge karpa har gått uten disse skjellene, men de ble IKKE borte pga min behandling av fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal ingen påstå, de kan ha gått av under andre sammenheng. Den fisken kan kjapt være over ti nå, om den har samme kondisjon som de to siste jeg har fått så kan den nok levere. Ellers er det fryktelig mye karpe i Ulsrud om dagen, så det blir en tur i kveld. Rapport kommer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.