Gå til innhold
Fiskersiden

Canon Powershot is


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Legger denne her jeg, da jeg ser på kamera som tillegsutstyr under fisket !

Så er det endelig kommet til at man virkelig begynner å vurdere nytt kamera, og etter nøye vurderinger så kommer jeg til å går for såkalt semi-proff eller hva det kalles. Dvs ikke speilrefleks. Av den enkle grunn at til mitt bruk så vil det ikke bli nødvendsig med det. På de moderne semi'ene så er det jo allikevl nok av zoom og makro(vidvinkel) til hus og fiskebruk.

Har vurdert Sony DSC-H serie av den grunn at jeg har Sony fra før og er kjempefornøyd, samt at jeg da kan bruke samme brikka. Men har nå fintenkt litt og kommet frem til at det nok blir Canon, og derfor spør jeg: Er det noen her ute som har samme kamera S2/S3 og har noen erfaringer å dele.

Samt ett konkret spørsmål : kan man ta bilder i serie med selvutløser ??

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har s2 og er godt fornøyd med det til mitt bruk. Valgte vel dette siden jeg ikke hadde (har) råd til speilrefleks. Det at S2 hadde veldig bra makro var vel i grunn det som ble utslagsgivende for meg.

Regner med at du har pløyd igjennom det som er av tester på nett?

Om kameraet kan ta seriebilder med selvutløser? Jeg klarer i hvert fall ikke få det til, om det er meg eller kameraet veit jeg ikke men siden det er samme knappen man bruker til å velge serie/selvutløser så tviler jeg….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva de nevnte kamera koster, men jeg vil bare opplyse om at Nikon D50 kommer på 5500,- og du kan kjøpe fjernkontroll til det.

Kjøpte ditto fjernkontroll til D70 fra Komplett, hvor den kostet 150,-

Har ikke prøvd den med fisk i hendene...

Men du kan selv stille inn forsinkelse på utløseren ved bruk av fjernkontroll.

Ikke meningen å spamme tråden med speilreflexpushing. Skulle bare gjøre oppmerksom på denne funksjonen i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukk, ja, og de koster fort en del (når det kommer i tillegg til nytt kamera)

Men jeg fant faltisk en test i siste utgave av svenske Foto.

Oppsummeringen sier:

PLUSS:

Bildekvalitet i toppklasse

Relativt måtelig støy, selv på ISO 400

Effektiv billedstabilisering

Vridbar, lyssterk monitor

Kjapp bilderekkefølge (bildföljd på svensk) ??

Bra nærgrense ved full tele

Imponerende video og stereolyd

Batteriene holder lenge.

MINUS:

Dårlig elektronisk søker

Lett å endre ISO i vanvare

Tvetydig fokuseringssignal

Hverken RAW eller TIFF-format

Noe treg autofokus

Ikke solblender (motlysbeskyttelse)

Stativgjenger i plast.

Så der har du det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiklet litt meg kameraet til Røns, og tatt noen få bilder med det. For meg virker det som et veldig godt "semikompakt" kamera. God bildekvalitet, raskt og enkelt å bruke. Makrofunksjonen er fin, selv om den er vrien i dårlig lys. Noe som i og for seg gjelder makro generelt...

Et finfint kamera det der, er stort nok til at det ligger godt i hånden, samtidig som det er lite nok til at det er lett å ta med seg på tur.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...hot_s2_is/16664

dette er s2 modellen, 2966.- Trenger ikke være redd for det en gang da :angry:

http://www.akam.no/nyhet/digitalkamera/can...hot_s3_is/23736

lite nytt om s3 modellen, en tusing dyrere (som du heller kan kjøpe deg en 2 gig brikke for..hehe)

Endret av asmund aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantomet

Da var S3 i hus...

og det var lekende lett å sette opp for selvutløserbilder i serie, opptil 10 stykker faktisk. Er jo en fair sjans for at ett av bildene blir ok da !!!

Det kommer vel litt an på motivet,Thor :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv et S3 for et par uker siden og må bare si gratulerer med de flott kamera.

Er så langt veldig fornøyd, ingen ting enn så lenge å sette en negativ finger på.

Er for tiden på utkikk etter en veske av ok kvlitet som passer til kameraet, noen som har noe forslag?

Noen som har den orginale Cannon vesken og an noe å si om den?

TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv et S3 for et par uker siden og må bare si gratulerer med de flott kamera.

Er så langt veldig fornøyd, ingen ting enn så lenge å sette en negativ finger på.

Er for tiden på utkikk etter en veske av ok kvlitet som passer til kameraet, noen som har noe forslag?

Noen som har den orginale Cannon vesken og an noe å si om den?

TP

Gå for Loweprovesker. Robuste og gode vesker som tåler en støyt. Som regel bedre enn de originale veskene. LP har vesker i alle størrelser og former, og jeg blir overrasket om du ikke skulle finne en som passer ditt kamera.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt etter LowePro vesker men har enda ikke funet en som "passer" til S3/S2. De blir som oftest for små(Powershot A serien størrelse) eller for store( speilrefleks varianter). Men får bare lete videre for den som leter han finner, eller noe sånt.

TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.