Gå til innhold
Fiskersiden

AoF nr 6 mottatt i teknologihovedstaden


 Share

Recommended Posts

Ser ut til at AoF for en gangs skyld først dumpet ned i postkassene i teknologihovedstaden, midt i vårt langstrakte land. For meg personlig var dette det klart beste og mest varierte nummeret hittil;

* artikkel om storabbor av Flemms og Sjefsfeskern på forumet, bra gutter!

* mer om trolling for dummies (meg f.eks.!)

* omtale av kartplottere

* rapporter om kanonfiske etter lange med Frederic og flue etter gjedde i Øyeren

* godt timede artikler om ørret og agnfiske i sjøen mtp fellesferie rett rundt døra

* mange kjente fjes fra forumet med storfisk, og mange henvisninger til FS

* oppfølging av saken om utfisking av stor rovfisk i Øyeren ved JL

* kort, konsist og godt leserinnlegg av Trym, imponerende skrevet av en fyr med bare to armer

* fokus på HA

Angrer ikke på at jeg fornyet abonnementet mitt nylig, fortsett slik! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at AoF for en gangs skyld først dumpet ned i postkassene i teknologihovedstaden, midt i vårt langstrakte land. For meg personlig var dette det klart beste og mest varierte nummeret hittil;

* artikkel av Flemms og Sjefsfeskern på forumet, bra gutter!

* mer om trolling for dummies (meg f.eks.!)

* omtale av kartplottere

* rapporter om kanonfiske etter lange med Frederic og flue etter gjedde i Øyeren

* godt timede artikler om ørret og agnfiske i sjøen mtp fellesferie rett rundt døra

* mange kjente fjes fra forumet med storfisk, og mange henvisninger til FS

* oppfølging av saken om utfisking av stor rovfisk i Øyeren ved JL

* kort, konsist og godt leserinnlegg av Trym, imponerende skrevet av en fyr med bare to armer

* fokus på HA

Angrer ikke på at jeg fornyet abonnementet mitt nylig, fortsett slik! :rolleyes:

* fokus på HA ?

Snakker vi Hells Angels?(he he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og varierende nr. av AOF igjen! Rekker bare å skumme litt før det bærer på ny(e) turer, men gleder meg til å ta fatt på blekka :)

Ser at eget bidrag ble bra også(dvs vi er fornøyd), og takker Jørgen(sjefsfeskern), og AOF for et godt sammarbeide! Fint at noen setter pris på den jobben en gjør, og prøver å gjøre :)

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint nummer dette.

Skvatt litt når jeg leste om stille revolusjon i forvaltningen av innlandsfisk, men det var seff snakk om ørret, røye og harr :)

Ellers flirte jeg litt av stakkaren som begynte å pilke på 10 meters dyp fordi ekkoloddet viste fiskesymboler over hele skjermen når han la fra land :D Heldigvis fikk han kyndig hjelp av CB.

Mye kjente fjes og bidragsytere ellers men muligens en "all time low" angående bildedokumentering i konkurranserunden? (tenker ikke på redaktørens karpebilde som var over snittet)

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin artikkel om ha+de vigtigste/beste slukene er nevnt.

Mye poinografisk fotomatriale av gjedde acion! ett nummer over all forventning+ikke så mye reklame denne gangen :)

Kansje noen av gutta i aof klarer å få sponsing/vareprøver av blå bomber til ha?Har jo vært sluker tidligere som har fanget stor fisk til stor glede for abbonentene. Bra salgstriks til markedsføring?

edit:fine karpebilder,men savnet party hatt og britney på bildene

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de bedre utgivelsene dette ja.

Trym's forsvar av "ufisk" i AoF konkuransen var nesten rørende. Bra jobba.

Artikkelen til Isgalt om å bruke agn er jeg temmelig sikker på at jeg har lest før et eller annet sted. (Villmarksliv ???)

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som deg Ståle da jeg så bildene fra konkurransen. Remys var bra, 6 av 10 bilder var ganske dårlige, så mitt største ønske for neste nummer er en artikkel om hvordan ta bilder av fangsten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra og variert denne gangen ja.

Har ikke lest alt enda, men det jeg har lest hittil har vært bra.

Vi må huske det at det finnes folk som ikke tar bilder av fisk for å bevare minnet, men kun som ren dokumentasjon til (nettopp) konkurranse( r). Ikke alle er som (de fleste av) oss. :)

Leserinnlegget mitt var blitt noe forkortet og redigert... Men hva jeg mener kom jo frem.

Storabbor saken til Flemms og Sjefsfeskern var meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som deg Ståle da jeg så bildene fra konkurransen. Remys var bra, 6 av 10 bilder var ganske dårlige, så mitt største ønske for neste nummer er en artikkel om hvordan ta bilder av fangsten sin!

De kan kanskje få låne denne. :)

https://www.fiskersiden.no/index.php?option...d=301&Itemid=39

Du har helt rett, bedre bilder gjør ingen ting. Synes nivået på FS-siden er meget bra, mange som legger tid i det å ta ordentlige bilder her inne. Det blir jo slik at i det du trykker på knappen så skaper du historie og da er det kjipt at bildene ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan kanskje få låne denne. :lol:

https://www.fiskersiden.no/index.php?option...d=301&Itemid=39

Du har helt rett, bedre bilder gjør ingen ting. Synes nivået på FS-siden er meget bra, mange som legger tid i det å ta ordentlige bilder her inne. Det blir jo slik at i det du trykker på knappen så skaper du historie og da er det kjipt at bildene ikke er bra.

Ja, for FS kan være en tøff skole :P Legger man ut et dårlig bilde av en bra fisk får man garantert tyn! Jfr mongobilder, pølsefingre, på-betongkai og på-terassen-bilder. Tenker Hagelingutta hadde tenkt seg om før de trakk inn på kjøkkenet for å ta bilder å sløyet fisk hvis de hadde for vane å legge ut rapporter her inne :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for FS kan være en tøff skole :lol: Legger man ut et dårlig bilde av en bra fisk får man garantert tyn! Jfr mongobilder, pølsefingre, på-betongkai og på-terassen-bilder. Tenker Hagelingutta hadde tenkt seg om før de trakk inn på kjøkkenet for å ta bilder å sløyet fisk hvis de hadde for vane å legge ut rapporter her inne :lol:

Noen ser det som tyn andre ser på det som veldig bra tilbaskemeldinger slik at de kanskje kan få et bedre fotoalbum hjemme.

Jeg tror hvis noen føler de får tyn så er nok ikke det meningen, men det kan kanskje oppfattes slik spesielt når man bruker slike ord som du refererer til :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere: "Tyn" er for meg en forholdsvis mild form for kritikk i denne sammenhengen og jeg synes folk som poster dårlige bilder av bra fisker fortjener det :lol: Jeg har selv gitt og fått mine doser av overnevnte og det har iallefall for min egen del resultert i mer bevisst fotografering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.