Gå til innhold
Fiskersiden

Tobago Grand Slam!!


ulff
 Share

Recommended Posts

Det finnes også en GS som omfatter Lemon, blacktip og bullshark. Og det finnes nok osgå en som omfatter Marlin, mako og sverdfisk eller noe slikt... men her snakka vi jo tross alt om permit, tarpon og bonefish og det er det ypperste innen fluefiske i saltvann, og du lurte på om den ikke var fullkommen før det var enn eller annen hai inni der... ergo du ikke visste hva en GS var(vel og merke den GS det her var snakk om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombiner de to innleggene mine

"En slik Grand Slam henger høyt har jeg forstått. For å være helt ærlig tror jeg at jeg hadde gitt beng i hele stresset og fisket hai istedet. "

Og

" Er vel icke skikkelig Grand Slam før lemonshark er med?"

Legg til at denne gikk til Cato, så gikk jeg ut ifra at man forstod at det var en spøk. Burde kanskje lagt til en smiley, men som sgat, trodde det var greit å ta den.

Den råeste GS innebærer mako, marlin og en til som jeg ikke kommer på i farten, men mener bestemt at Zane Grey hadde en skikkelig bra slik GS. Skal se om jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro en Permit på 2,5 - 3kg drar BRA!!!! Selv på en #9 stang. Dette er en skikkelig drømmefisk da... Noen bilder Lars?

Har hatt på fisk her og der som har dratt av MYE snøre på spole og selv om de kun er små.. Noen som husker det kawahai klippet jeg hadde liggende ute en stund? En fisk på 700 gr, bøyde #8 stanga til grensen og hadde et par saftige utras??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Garnd Slam Lho, synd det ikke ble større Tarpon og Bone!

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Vi har forøvrig Oslofjordens egen GS med havabbor, sjøørret og makrell (gode fightere) som er noe enklere å få. Oslofjordens Super GS - legg til sei og lyr..... (Har forøvrig begge på flue)

Norsk Super GS med HA, Sei, Lyr, Makrell og SØ burde være utfordring nokk for alle og en hver, her på berget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Grattis med Garnd Slam Lho, synd det ikke ble større Tarpon og Bone!

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Vi har forøvrig Oslofjordens egen GS med havabbor, sjøørret og makrell (gode fightere) som er noe enklere å få. Oslofjordens Super GS - legg til sei og lyr..... (Har forøvrig begge på flue)

Norsk Super GS med HA, Sei, Lyr, Makrell og SØ burde være utfordring nokk for alle og en hver, her på berget!

Har denna GS oxå!![8D] Tror t.o.m jag klämde in en slang och en torsk på samma tur!!!!! Borde kanske vara minuspoäng för slangen men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Ja, se der ja! Skjøner at jeg ar mye å ta igjenn[ :) ]

Super GS i Oslofjorden bør jo bestå av respektable størrelser da:

Sei over 2kg, Sjøørret over 2kg, HA over 2kg, Makrell over 1kg og Lyr...tja 2-3kg? Vet ikke så mye om lyr enda da jeg aldrig har fått den på flue!

Om man skall få detta på samma dag, jag då tror jag dom flesta sliter... Men varför blanda in vikt när man snackar om olika GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skall få detta på samma dag, jag då tror jag dom flesta sliter... Men varför blanda in vikt när man snackar om olika GS?

I sydlig strøk kan man vel se bort fra "vikt".

Er vel mye letter å ta GS(HA, SØ og makrell) i Oslofjorden enn en GS(Permit, Tarpon og Bonef) på Tobago f.eks! Så er det vel slik i tropene at jo større GS'en er jo mer respektabel er den. Har også hørt at Permit teller bortimot 80% av en GS der nede!?

Dessuten er det nullsak å få en liten sei, en liten sø, makrell undre kilo'n, HA og Lyr har jeg ikke så mye erfaring med på flue!

Men hva kan jeg si, har ingen av GS'ene enda....har ikke prøvd på det heller[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS er artene! Vekta er det fint lite å gjøre med. Og permit på flue er såpass kjipt at den er 80% av Slammen. Når det gjelder Big-game GS var det tre typer billfish på en dag. NOEN godtok at en av artene byttet plass med mako, men på langt nær alle. På Ascension er det sjanse for GS, men jeg tror enhver som får en slik i løpet av ei uke går rundt med stjerner i øya og brekkas i brallorna livet ut...

Utover det har man Super Grand Slam (fire bills på en dag) Double Grand Slam (2x3 bills) og en båt har faktisk klart kunststykket å få (tipper de fant opp navnet selv) Fantasy Slam: fem forskjellige bills på en dag! Mer om Big Game-slams her: http://www.marlinmag.com/article_print.jsp?ID=16707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.