Gå til innhold
Fiskersiden

Tobago Grand Slam!!


ulff
 Share

Recommended Posts

...noe jeg overhodet ICKE vil høre om! Misunnelig, jeg?!

Må selvsagt gratulere Lars som nå vel er inne i sin 7. uke der borte.... Den som kunne blåst 7. uker der borte hvert år....ja man kan saktens drømme!!

Lars er forøvrig bedre kjent som LHO for de fleste av dere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller "han der svensken med gullhår i..."

En slik Grand Slam henger høyt har jeg forstått. For å være helt ærlig tror jeg at jeg hadde gitt beng i hele stresset og fisket hai istedet. Ikke det at bonerfish, tarpoon, permit eller dette ser kjedelig ut, men det blir litt sånn "guide-kl 12-legg snøre-der satt den-flink gutt fido", ihvertfall virker det slik på TV... men dette vet du mer om Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter langt inne ja. Det var forøvrig guidens 6. gjennom tidene, både av seg selv og de han har guidet og han guider noen gjennom året.... så den er ikke bare å hente nei!!

Vi har forøvrig Oslofjordens egen GS med havabbor, sjøørret og makrell (gode fightere) som er noe enklere å få. Oslofjordens Super GS - legg til sei og lyr..... (Har forøvrig begge på flue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Den sitter langt inne ja. Det var forøvrig guidens 6. gjennom tidene, både av seg selv og de han har guidet og han guider noen gjennom året.... så den er ikke bare å hente nei!!

Vi har forøvrig Oslofjordens egen GS med havabbor, sjøørret og makrell (gode fightere) som er noe enklere å få. Oslofjordens Super GS - legg til sei og lyr..... (Har forøvrig begge på flue)

Tillbaka till regn, blåst och surt väder! Har haft en fantastiskt resa med orkanen Ivan och GSen som höjdpunkter. Återkommer med lite bilder och lite mer text när jag fått kommit in i den grå vardagen igen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktiskt ingen bild på den. Att jag bilder på permiten och bonefishen är bara flax. Kom på halvägs ut till flatsen att f*n jag har glömt kamerna!!!

Och när jag ett par timmar senare står med mitt livs första permit i nävarna, utan kamera, ville jag bara bryta ihop. Men rätt som det är, skriker kester, min guide, att en annan fiskeguide är på den nedre flatsen. Så jag vadnar för hårda liver ner och hämtar båten medans kester håller permiten. I med fiske i baitbrunnen på båten och full fart ner till Derek den andra guiden.

Vi får frågan om vi skall satsa på slammen och visst skulle vi det!!

Tidvattnet var för högt för bonefish flatsen, så vi sa till Derke att vi bara skulle ta en tur ut på djupare vatten och "plocka" en bones, och vara tillbaka inom en halvtimme, så håll kamerna klar!

Dom skrattade rått, och vi hade väl inte den stora tron själva. Men vi drog iväg och rätt som det är brå stoppar kester båten, "bones!!!" Andra kaster så sitter men bonefish på kroken, vi håller på att dö av skatt. Derek och hans kund blev en aning överraskade när vi 15 minuter efter vi varit där med permiten ber om ytterliggare lite fotograferingshjälp. Klockan var nu 0920, nu var det ju "bara" att åka in i lagunen och mer eller mindre hämta en babytarpon. Hur enkelst skall det behöva bli, tänkte jag. Efter tre timmars konstant kastande var jag ganska knäckt, vi såg dom långt inne i mangroven, men utan baitfisk att locka ut dom så såg det mörkt ut. Men så äntligen en halvtimme för vi skall åka, fast fisk och en minitarpon på 3-4 kg åker i luften och LOSSNAR!!! Jag sjunker ihop i båten, snacka om otur. Fortsätter att kasta utan den stor förhoppningen, men då ta ytterliggare en minitarpon och denna sitter bättre. Tyvärr hade derek och hans kund varit inom lagunen en timme tidigare och meddelat att nu åkte fotografen hem, och samtidigt påmint mig om att jag tydligen sagt att "grand slamen" var så gott som i box när vi lämnat dom efter bonefishfotografering. Dom ville gärna ha en lite status på hur det gick med den saken... Men som sagt det gick till slut, var lite stressigt på slutet, för kester var bokad på eftermiddagen så vi kunde inte fiska längre än till 1300. Så jag lyckades faktiskt ta en GS på en halvdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lho

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Eller "han der svensken med gullhår i..."

Det märkliga KIS är att ju mer jag fiskar, ju mer gullhår får jag......[ :) ]

Fiskeflaks finner man sjelden hjemme i so****, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Jepp, er jo av den oppfatning av at permit er permit... men visste ikke at du fiska så små fisk :-)

När det gäller permit så får man ta det man får... Men visst, jag hade hellre fått den 20lb fisken vi såg, men som så vanligt med dessa fiskar man spookar dom bara gjenom att tänka på att man skall göra ett kast[ :) ] Men jag lovar Thor, blir bara storfisk från nu[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

you're missing my point (ærlig talt, du visste jo ikke hva en GS var en gang)

Kan vel kalles litt vennskapelig mobbing, men når man hører om en GS med bonefish, Permit og Tarpon så ser man for seg drøye fisker som skreller snøret av snella i 100 og i så måte var permiten litt liten, men likefullt en permit. Som jeg alltid sier : en permit er en permit! laks er laks !

Og atter en gang: bevis at laksen din er over 10 og ikke 7,9 eller 9,9. Den er jo ikke veid !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

you're missing my point (ærlig talt, du visste jo ikke hva en GS var en gang)

Var den til meg? I såtilfelle er du way off, medmindre du leste klassisk sportsfiske litteraratur av Grey og Hemingway for over 10 år siden slik jeg gjorde. GS er ikke noe nymotens Cuba fenomen, men har eksistert lenge, og såvidt jeg vet ble det først brukt om arter av et helt annet kaliber enn det her er snakk om.

Dette vet sikkert CB og/eller Isgalt mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.