Gå til innhold
Fiskersiden

Ny dyprigg


abbor
 Share

Recommended Posts

Er i ferd med å rigge en ny trollingbåt. Er ingen dypriggfisker i dag, har to enkle rigger, men har forstått at det er Scotty el rigger som "gjelder".

Hvilken modell bør jeg kjøpe?

Hvor får jeg tak i Scotty rimeligst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ferd med å rigge en ny trollingbåt. Er ingen dypriggfisker i dag, har to enkle rigger, men har forstått at det er Scotty el rigger som "gjelder".

Hvilken modell bør jeg kjøpe?

Hvor får jeg tak i Scotty rimeligst?

Scotty nr 1085 30" bom

Scotty nr1090 60" teleskopisk bom

Det holder med 1085 til din båt

Topp Fritid har de rimeligste scottyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1085 og 1090 er manuelle rigger, er det unødvendig å kjøpe el rigg?

Hvis jeg skal kjøpe manuell rigg har jeg mest lyst på Cannon Uni Troll II. Liker bedre å sveive i vertikalplanet.

Uansett om Topp er gunstigst i Norge antar jeg at prisen fortsatt er høy. Noen som har tips om billige bra butikker i USA når det gjelder Scotty?

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 Uni troll på båten, liker de bedre enn Scotty.

Sjekk prisen hos Seatronic i Moss, de er garantert billigst.

Trenger du virkelig el rigg for å fiske ned til 20 mtr?.

Jeg tenkte i samme baner som deg, men valgte manuelle rigger og brukte det jeg sparte på andre ting so også er ett "must" å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Scotty er at du ikke har stangholdere som er i veien når du skal sveive opp/ned wiren. På Scotty sitter stangolderene foran spolen.

I tillegg så er Scotty uavhengig om du er høyrehendt eller venstrehendt da spolen ligger horisontalt.

Modell 1090 holder i massevis på båter opp til 20 fot. Du trenger ikke el-rig så lenge du ikke skal fiske mye og ofte på dypt vann, les Østersjøen.

Kvaliteten er like god på begge merker.

Du kan nok finne rigger billige i USA, men husk på at noe av det du sparer blir spist opp av frakt. I tillegg må du ut med 25% moms. Tipper det ikke blir noe forskjell hvis du henvender deg til Topp Fritid eller Larvik Fiskesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Scotty er at du ikke har stangholdere som er i veien når du skal sveive opp/ned wiren. På Scotty sitter stangolderene foran spolen.

I tillegg så er Scotty uavhengig om du er høyrehendt eller venstrehendt da spolen ligger horisontalt.

Modell 1090 holder i massevis på båter opp til 20 fot. Du trenger ikke el-rig så lenge du ikke skal fiske mye og ofte på dypt vann, les Østersjøen.

Kvaliteten er like god på begge merker.

Du kan nok finne rigger billige i USA, men husk på at noe av det du sparer blir spist opp av frakt. I tillegg må du ut med 25% moms. Tipper det ikke blir noe forskjell hvis du henvender deg til Topp Fritid eller Larvik Fiskesport.

Opptil 20 fot??

Holder til mer enn det...og selv uten teleskop (1085)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang bom en trenger er vel ikke bare avhengig av båtstørrelse. Minst like viktig er det hvor riggen (kan) monteres.

Tror jeg kommer til å gå for Scotty 1116 Propack. Fisker mye alene, når det hugger vil det være greit å få litt motorisert assistanse med å få opp loddene.

Ferdig fortollet ser en 1116 ut til å komme på ca 5000. Har sett den for $449, frakten er sannsynligvis ca 150 dollar. Er villig til å betale ca 6000 fra en norsk forhandler, tviler på at noen gir et så bra tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang bom en trenger er vel ikke bare avhengig av båtstørrelse. Minst like viktig er det hvor riggen (kan) monteres.

Tror jeg kommer til å gå for Scotty 1116 Propack. Fisker mye alene, når det hugger vil det være greit å få litt motorisert assistanse med å få opp loddene.

Ferdig fortollet ser en 1116 ut til å komme på ca 5000. Har sett den for $449, frakten er sannsynligvis ca 150 dollar. Er villig til å betale ca 6000 fra en norsk forhandler, tviler på at noen gir et så bra tilbud. [/quote

aldri si aldri.... ring Topp Fritid du...snakk med Stefan og hils fra meg

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt både scotty og vector el dyprigger. Begge fungerer helt ok. Vector virker litt mere solid. Samt at du kan både og heve og senke dypriggen elektrisk på vectoren.

Vi kjøpte vår scotty fra Cabelas og sparte en del på det da.(To år siden). El dyprigg kan også være veldig praktiskt ved trolling etter røye på feks Randsfjorden da det blir en del opp og ned på riggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.