Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske på sørlandet.


Garry L.
 Share

Recommended Posts

Er det noen sørlendinger der ute som vet om noen gjeddevann på sørlandet? Jeg bor i Kristiansand så innenfor en time max to hadde vært fint.Har så lyst til å prøve å fiske gjedde igjen.Dette var noe jeg drev endel med når jeg bodde på østlande,men har ikke blitt noe her nede.Har liksom hørt at det ikke er gjedde på sørlandet.Når er gjeddefiske best? vår,sommer eller høst?

Jeg takker for alle gode tips og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Solbergvannet ved Arendal er det svært mye middels stor suter, men ikke gjedde. I Jovann er det få, men store suter, uten å nevne hvorfor... I tillegg finner du flere småtjern (slutter vel på på tjønna på lokal dialekt) i Grimstadområdet som kan gi morsomt gjeddefiske med flue, krever ikke båt slik de tre store som pma nevner. Særlig Temse er så utilgjengelig for fiske fra land og for badende, at det burde være ganske jomfruelig gjeddefiske her - bare du får en båt utpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fisket endel i temse og har stort sett brukt kano. Da parkerer jeg på sykkelstien ved nedkjørselen til vannet. Så bærer jeg kanoen ned til vannet.

Fisker kun med flue, men har ikke lurt noen store gjedder enda på flue. Mistet en stor som tok en mindre gjedde som hadde tatt flua.

Men mye fisk mellom 0.5 og 1.5 kg.

Jeg har også fått laks der i tillegg til en flott sjøørret på vel 1.5 kg ferdig utgytt.

En temse "Grand slam" på en dag er: Gjedde, laks og sjøørret tatt på flue. (Skjedd en gang - våren 2003)

Har tengt å prøve ut flere vann til neste år. Problemet mitt at jeg befinner meg på vestlandet for tiden.

Husk for all del å prøve popper fiske!! Det er helt konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.