Gå til innhold
Fiskersiden

Årets lengste artsjakt - 2006


Eirik
 Share

Recommended Posts

Vi må starte denne tråden med å takker alle de som har hjulpet oss med turen.

Uten dere på Fiskersiden så hadde denne turen vært umulig å gjennomføre.

Vi har fått så mange tips at vi kun fikk tid til å teste noen av de.

Helge (ikke bruker her, men leser) som tålmodig kjørte oss rundt med båt i Sandnes/Stavanger.

En stor takk til Karl Inge som huset 2 stinkende fiskere i 2 netter og sist men ikke minst Kim Andre og Monika som på sparket huset oss i Stavanger.

Så TUSEN TUSEN takk for all hjelp alle sammen. :D

Årets lengste artsjakt.

Vi har fått en mengde tips om plasser og vi vil besøke så mange som mulig men skjemaet er rimelig stramt.

Jeg har brukt de siste dagene på å pakke utstyr for turen, noe som ble ganske omfattende.

8497_s.jpg

Samt har fått plottet inn en del plasser på GPS´en.

Vi skal forsøke å holde dere oppdatert under turen men en full rapport kommer når vi er tilbake.

Så under disse dagene så vil det komme oppdateringer via SMS til enkelte som kan legge det inn i denne tråden.

Målet for turen er nye arter men også å få sett en del av den vakre naturen og fjordene vi har i dette landet.

KUN en 9 timer kjøretur opp til Namsos foran meg så er vi i gang.

8498_s.jpg

På alle slike ”prosjekt” så er en vel redd for å gå på en sprekk.

I vårt tilfelle så var sprekken noe ”unik”

Den var plassert i nedre del av RangRoverens radiator

Det lakk VANN fra bilen og det oppdaget jeg rett før avreise.

Skulle jeg/vi gjennomføre turen med vannlekkasje? Var vel min første tanke.

Vel, maddamen skulle til Oslo lufthavn for å fly til sin familie, så jeg måtte nå stoppe der først.

Det viste seg at lekkasjen var ganske liten og ved nøye ettersyn lak det ikke ut mye vann. Radiator-tetter ble kjøpt og jeg satte av Merete.

Turen oppover gikk ganske greit. Bilen holdt OK temp og det var lite trafikk.

Etter som natten skred frem og alle bensinstasjoner hadde stengt 21 eller 22 kom jeg til slutt til Esso på Sandmo som hadde oppe. Rimelig gul i blikket og ganske så trang i steget gikk jeg ut av bilen. Når en er så tissatrengen så er lyden av væske som renner en allment kjent PLAGE. Så å tanke opp bilen var en prøvelse.

Mens jeg står der kommer jeg på gitte spydige kommentarer om at bilen SLUKER bensin... Vel, det hadde jo blitt en del forbikjøringer på veien opp samt med last på taket hadde det jo gått noen liter. Jeg får endelig fylt på radiatortetter før jeg går inn. Første mål, på do... Til min ergelse så kjenner jeg at døra er låst, opptatt? Det er da jeg ser skiltet. ”Betal 5 Kr, Takk” WHAT? Skal jeg betale for å gå på do samt en pris som er stivere enn på enkelte utesteder? No way! Det heter SERVICE og er en del av det man forventer. Rimelig ”pissed” går jeg å betaler mine 700Kr pluss i bensin og tar med meg en kaffe. Kommer meg inn i bilen og husker ”hvor mange liter pr mil” bruker bilen. Hmmm. Slo inn ”kjør HJEM” på GPSen og fikk antall km. La så til litt ekstra kjøring som var gjort og delte det på antall liter. Jo da! 1.09 liter på langkjøring er jaggu ikke ille. (Det er faktisk litt for lite)

Rimelig positivt overrasket så setter jeg bilen i gir og kjører videre.

Ble noen tlf med Vilhelm på vei oppover som lovet å være oppe og ha mat + kaffe klar. 0400 er jeg framme og maten står på bordet.

PS! Det koster 5 spenn på Esso Steinkjer også, men da holdt jeg ikke ut lengre. Neste ”vanning” blir i skogen! hehehe

Ca 0500 Ut på første tur.

01.jpg

Vi tar båten til Vilhelm og første oppdrag er å skaffe agn til turen.

Sild og Brislig burde være enkelt, sier Vilhelm. Kan nesten garantere det der borte og peker. Vi tusler stille bort og ser en masse vak.

På med silde tackel og slipper ned. Jo da, her er det fisk.

På andre oppsveivningen sitter på det på flere fisk.

Fiskene blir forsiktig løftet inn i båten. Sild + brisling, og de 2 første nye artene er notert for min del.

Det blir en masse stor brisling og noe mer sild.

02.jpg

Vi velger å avbryte agnfisket og setter kursen for en skateplass.

I vika så legger vi ut 2 brisling agnet glidende. Det er blikk stille og vi nyter omgivelsene.

Det begynner å vake og koke mer og mer rundt oss. Vilhelm tar en del kast med sluk etter ”kokepunktene” Det det blir bare mer og mer av de. Til slutt minner det meg mest om ”Dynovika” tilstander og det spruter opp fisk både her og der. Men vi sliter litt med å få predatorene til å bite på. Vilhelm får en liten sjøørret som blør ille og etter det gir vi opp skate fiske for nå. Ingen napp. Vi går over til å fiske etter makrell som agn. Vi kjører fra ”kokepunkt” til ”kokepunkt” og de var det mange av. Vi får en masse småsei og noen makreller.

03.jpg

Vi avslutter fiske ca 11:00 for noen timer på øyet. En rimelig grei start på runden vår ble det jo.

12 til 21

En liten kontroll av bilen viste at radiatoren var ok.

Det var øvre vannslange som ikke var helt tett i slangeklemma.

Så da var den saken løst.

Nå gikk turen til Otterøya.

Her ble det småfisk jakt.

Vilhelm hadde en liten kulp der det skulle være 3pigget stingsild + tangkutling.

04.jpg

Det tok vel ca 2 min så var 3pigget stingsild notert. Men tangkutlingen ville ikke vise seg.

Etter en masse leting så ga jeg opp.

Tror ikke den arten ville inn på lista mi.

05.jpg

Liten matpause med ferske reker.

07.jpg

Vilhelm hadde fisket etter lyr en stund og hadde da spottet en del stor bergnebb.

Så vi ga de en forsøk.

Det var en god del store der på ca +50g.

09.jpg

Jeg fikk notert meg ny pers på 88g og

06.jpg

Vilhelm med en pen på 76 gram.

Vi flyttet oss så en bit for å finne slimålen.

Ute på brygga får jeg instruksjoner om hvordan denne skal taes og hvor jeg skal fiske.

Så et sildehekkel med litt brisling blir blyet i begge ender og det lempes ut.

Det napper med en gang det havner på bunn.

Men opp kommer en liten sei.

På med ferskt agn og ut igjen.

Nå er det en annen form for napp.

Lite tillslag og opp kommer en meget ”pen” slimål.

10.jpg

Vekta viser hele 46g og nok en art er notert.

Vi pakker så sammen etter et par kast etter annen fisk og reiser hjem.

Vi bestiller en pizza og tar en pause hjemme før vi skal ut igjen.

2330 – 0500

Nå går turen ut på ”dypvannskaia” etter skate og hågjel.

Vi er rimelig ”slakke” etter en intens dag men vi måtte jo teste.

Vel framme så får vi satt oppe totalt 6 stenger med div agn.

Det er ganske dødt til å start med men angnet blir borte uten at vi registrerer noen napp.

Så hver halvtime sjekkes stengene og agnet.

Vilhelm er den første til å få fisk.

11.jpg

En pen men liten hågjel kommer opp.

Det blir nå mer aktivitet rundt oss og div agn stjeles.

Disse fiskene er eksperter på å plukke av agnet.

Så går vi inn i en liten stille periode igjen og vi bruker tiden til å slappe av litt.

Mens jeg ligger bak i bilen så hyler det til på den ene stanga mi, men jeg klarer ikke å kroke den.

Nytt agn og tilbake i horisontalstilling.

Så kommer det et nytt run.

Denne gangen sitter fisken. Den virker ikke så tung men det røsker litt.

12.jpg

Opp kommer en pen hågjel på 1360g

Så blir det veldig stille. Vilhelm sovner i baksetet og jeg har våknet til etter 30 min på øyet.

Det smånapper her og der og mye agn stjeles.

Virker som om fisken har gått kurs i å plukke av sild.

Selv med agnstrikk så kommer kroken tom opp.

Da finner jeg sjøøretten som vi måtte ta livet av tidligere på dagen.

Den ene siden skjæres av og kroken tres inn igjennom hodet på den.

Kjennes ut som om den sitter bedre.

Fisken kastes ut og sena strammes opp.

Det tar kun få min før det røsker godt i stanga. Jeg frikobler spolen helt og kjenner på sena.

Jo da der er det fisk bortpå. Den er mye kraftigere i nappa en hågjelen og jeg følger nervøst med sena som sklir ut.... Venter i det lengste med tilslaget og så ....... BANG.

Sena rikker seg ikke og stanga bøyer seg godt.

"Fisk eller bunn???? ", tenker jeg i 10 sek før det første lille utrasett kommer.

Jo da, her er det større fisk på gang.. Jeg presser fisken hardt for å kjenne om den sitter godt, noe den gjør.

Vilhelm, roper jeg. Han sover enda i bilen. Jeg må rope 3 ganger på han før han våkner.

”Storfisk på gang”, roper jeg og han kommer ut av bilen.

Denne var meget bestemt i sine utras men den kommer ganske lett inn til brygga.

At det var skate regnet jeg, med men det er den første skata jeg har sett IRL.

Et vakkert syn der den viser seg i vannet.

Rask veiing og posering før den så få svømme videre.

13.jpg

13b.jpg

14.jpg

Vekten ble 4100g

Vi hadde en god del mer napp men ikke noe fast fisk.

Klokken 05 ga vi oss.

Det var da 24 timer sine jeg kom til Namsos.

1 ny pers samt hele 6 nye arter.

Lørdag, havfiske dag.

Vi skulle ut med Kjels (Vilhelms sjef og båten Vilhelms skal guide på) båt som var helt ny.

Dette var faktisk jomfruturen og det var jo en ære å bli med på den.

Men for en båt. Gutta skulle kjøre den ut til havna mens 2 biler kjørte ut utstyr m.m.

De var da med 3 i båten oppe i 48 knop.

Sener på vei hjem med 5 i båten, full havfiske oppakning for alle OG ca 100kg fisk så ”tuslet” vi tilbake i 32 knop! :D Alt i alt en MEGA båt. Denne må jeg nok ut på flere turer.

baat.jpg

Kjells nye båt.

Igjen var det nye arter som sto på planen.

15.jpg

Raskt kom denne opp som veide 980 og på neste nedslipp en på 1050

Så da var den 7 nye arten i boks.

Vilhelm fikk en pen hyse

16.jpg

på 2200

Vi fikk en masse fisk men ikke så mye å "skrive hjem om".

Men så fikk Vilhelm denne pene lyren.

18.jpg

på 6500

Det ble igjen enda en masse fisk men mye smått.

Svenskene klaget på oss som agnet opp kroker m.m. å sa: ”Agn er for kjæringer”

17.jpg

Så hugger det på en bonus fisk på vei opp..

19.jpg

Det ble en pen Kveit på meg (8500) og Svenskene mumlet ikke mer om å bruke agn!!

20.jpg

En flott havfiske dag med totalt ca 100 kg fisk på 5 mann.

Turen fra Namsos til Oppedal / Søndag

Vi kjørte fra Namsos ca 1030 på søndag med håp om å nå 2330 fergen fra Lervik til Oppedal.

For å unngå alle ferger og bommer via kysten så kjørte vi via Otta og så inn.

Turen til Otta var rimelig planke kjøring uten det store.

Så tar vi av fra Otta og er ikke helt sikker på hvor GPSen vil lede oss.

Vi havner inn på en ille bratt grusvei ned. Vel nede på veien igjen så drar bilen til venstre og det lukter brent.

21.jpg

22.jpg

Joda, bremsene lå inntill og skiva var nesten rød. 10 min senere var det fikset og vi kjørte videre.

Vi passerte noe senere Sognefjellet.

En utrolig vakker plass.

24.jpg

23.jpg

Selv om en jo tenkte på bremsene som nylig hadde hengt seg.

25.jpg

Og rakk til slutt fergen med ca 10 min tilgode.

Oppedal Brygge Mandag morgen.

Ganske slitene var vi endelig framme på brygga. Vi hadde ventet lenge på å få fiske på denne plassen og forventningene var høye. Det var få napp starten men jeg så noen fisk kruse fram og tilbake i enden av brygga.

De hadde ganske markante brystfinner sett ovenifra og jeg kunne ikke si at jeg kjente igjen arten.

Men en “friline” reke så jeg at de viste interesse men var vriene til å få til å ta.

Men med litt bevegelse så hjalp det.

Det ble et bra utras på lettspinn stanga og opp i håven kom en tangmakrell på 580 g og enda en ny art.

26.jpg

Vilhelm var raskt med på friline fiske og han lurte på den ene etter den andre.

27.jpg

Største var 840g, som også var ny art for han.

Så når det lysner så finner vi noen gylter.

Villhelm får denne grønngylten på 63g

28.jpg

Som er hans andre nye art.

Utover dette så fikk vi Torsk på ca 4 kg og Lyr rett under 2 kg på lettspinn.

Lyren vekket meg god opp med sine utras.

Vi fikk også Lange, Makrell, Bergnebb, kutlinger + +

Ca 30 min med søvn fikk vi på brygga.

Oppedal til Karmøy. Mandag

I 11 tiden så hadde det stilnet og fergene var “slitsomme”

Vi reiste da mot Karmøy med en rask tur innom Bergen.

Ryktene sier at vi kunne følges på lukta selv om ikke vi kjente så mye til den.

Vel framme hos Thor så går vi over valgene vi har.

Vi reiser først etter noen kutlinger og gylter men det ble ikke noen suksess.

Vi reise så til Sandve som var et meget vakkert sted.

29.jpg

Her er det pigvar og fjesing som står på lista.

30.jpg

Vilhelm får denne vakre pigvaren på 730g som var ny art (+ en på 460g)

Thor har jo vist bilde av sin litt lengre opp i tråden og jeg

31.jpg

Får denne på hele 1090g (også my art)

Av fjesinger så får Thor en pen en.

Karl Inge fisker med flue å får en fjesing på hele 310g

32.jpg

Mens jeg får lurt inn denne på 340g

Men Vilhelm sliter og må gi seg på den.

Men da var det slutt på kretene.

zzz.jpg

Nå hadde vi kun 8 timer søvn siden torsdag og kun 1 time søvn de siste 39 timene.

Så vi kjøre da til Karl Inge og JA vi måtte gå inn "kjelleringangen" og rett i dusjen.

;)

Karl Inge er en kjerne kar og disket opp med pizza og kald pils som “kvelds”

Var den beste pilsen jeg hadde smakt på lenge.

Karmøy Tirsdag

Vi reiste til Røyksund etter gylter samt denne tangkutlingen som jeg manglet.

Tangkutlinge tok etter ca 30 min slit men vi fikk ikke kontakt med Gressgylta.

Vi tar en tur inne Ståle på jobb for så å teste Karrus som Vilhelm manglet.

Men etter et par timer gir vi opp.

Vi reiser så til en brygge i Førdesfjorden. Dit kommer Karl Inge og Thor.

Her blir det “snodig” fiske mellom båtene, dvs i båsene til båtene.

Det gir en del av de vanlige artene men ikke noen av de vi søkte.

På vei hjem tar vi en ny runde etter Karrus men kun Ståle klarer å lande en.

33.jpg

Nå er det på tide å nye lit søvn så skal vi forsøke oss på Fjesing for Vilhelm.

Etter det så skal vi innom et par andre plasser med spennende fisk før vi reiser videre mot Stavanger.

På vei til Stavanger Onsdag

Vi reiser tilbake til stranden så Vilhelm skal få testet seg på fjesingen igjen.

Den satt langt inne for Vilhelm men tilslutt løsnet det.

33a.jpg

33b.jpg

33c.jpg

Fjesinger: meite – 380 og 360, flue – 280 og 200

Jeg klarer å lure på en Pigvar på 780g på en liten spinner og lettspinn stang.

spinner.jpg

Morsom fight på den. ;)

På avtalt sted møtte vi Rune. Han hadde en HOTSPOT for Havsabbor som vi skulle få teste.

Vi blir guidet fram plassen og deler oss opp på ”flue plassen” og ”sluk plassen”

Vi var der tidlig på dagen så vi var forberett på at det kunne være litt tregt.

Men det tar ikke så lang tid før noe biter på.

Mens jeg står å tester dybden på plassen kjenner jeg et godt napp og fisken sitter på.

Opp kommer denne vakre Rødknurren som har bitt på en møresild.

34.jpg

35.jpg

36.jpg

Vekten viste 500g, litt av en bonus fisk. :D

Men ”borren” ville ikke bite på. Vi så en god del av de og flere fulgt fluer og sluker inn.

Til slutt ga vi oss og reiste mot Stavanger.

Da jeg ikke fikk fatt i min kompis Helge i Sandnes så var vi i beit for plass å bo.

Var ikke så rart at jeg ikke fikk fatt i Helge da når jeg hadde feil nummer.

På veien så ringte vi litt rundt til lokale medlemmer for å få råd om nattfiske plasser.

Kim Andre hadde alt lagt seg men sto opp og kom med noen tips.

Noen min senere tikker det inn en SMS... De hadde plass til oss om vi hadde lyst på et sted å sove.

Vel framme hos Kim Andre og Monika så var det mega kvelds klar.

Varme karbiser, egg + masse godt pålegg. Sengene var ferdig redd opp og det var bare å hoppe i dusjen om vi ønsket (Tror det stink rykte kommer til å sitte i litt, he he he)

Men for en service se ga.

Sandnes/Stavanger Torsdag til fredag

Neste morgen var jeg tidlig oppe og satt på kaffen.

Med utsikt mot fjorden og en god kopp kaffe (ble vel nesten en kanne) så var jeg rimelig klar for en ny dag. :D :D

I dag skulle vi igjen forsøke oss på Gyltene. Vi manglet begge Gress og Brun gylte.

På anvist plass spottet vi Gressgylta og klarte rimelig raskt å sikre oss den.

37.jpg

Vekt 30,48

38.jpg

Vekt 34,60

Vi reiste så å møtte Helge for å få i oss noe mat samt reise ut i båt.

Vi la en slagplan for dagen/kveldens fiske hjemme hos Helge og fikk i oss litt mat.

Det var en god bit fra båthavna og til plassen vi skulle fiske.

39.jpg

Men Helge hadde flere ”hotspots” som vi testa på vei ut.

Men det lot seg ikke gjøre å lure på noe. Selve turen tom +3 timer til samme plass som Gressgylta var. Nå bar det Brungylte som skulle taes.

Den er på dypere vann så vi la oss med båten utenfor brygga, sikker til stor irritasjon for de som fisket på brygga.

40.jpg

Jeg fikk til slutt lurt på en Brungylt på ca 160g mellom en del Sypiker. (Bilde kommer på søndag)

41.jpg

Vilhelm slet litt igjen, tror han hadde på + 20 sypiker før han endelig fikk på en Brungylt på 90g.

Vi flyttet oss så etter Fløyfisk men det lot seg ikke gjøre å få den på så vi ga det opp.

Planen var så å fiske over vraket av en platform som gikk ned i 1991 (mener jeg)

Det burde jo være en bra plass for fisk men skummel med tanke på å sitte fast.

Vi hadde tenkt å ankre opp og slippe ned en forkurv men når vi kom fram så viste det seg at det var meget lite strøm der. Vi valgte da å drive over vraket.

Vi satt oss fast et par ganger men mye mindre en det jeg hadde fryktet.

Vilhelm fisket med makrell på bom og jeg fisket med Avkrokens havfiske rig (Den med blinkende lys)

Vi hadde lite kontakt med fisk men ikke noen som satt.

Vi valgte da å få i oss noe mat og heiste opp riggene en del meter.

Da nappet det kraftig på min stang. Med loff og reker i fanget så tok det litt tid før jeg hadde tak i stanga. Men fisken var der og tilslaget satt.

Den var tung å få opp men fightet ikke så mye.

Men fra ca 150m så valgte jeg å låne Helges seletøy. Ble en del enklere da. :)

42.jpg

Opp kom en pen lange på 8700 som helt klar er pers for min del. :)

Vilhelm ga seg etter noen timer å la seg foran i båten mens Helge og jeg fisket videre.

Men utrolig lite fisk, hadde ingen napp i det hele tatt. Testet også liten krok med reke.

Vi flyttet oss så til en annen plass men ikke der heler hadde vi kontakt med fisk.

Vi ga oss da og satte kurs til brygga. På vei hjem ble de noen timer på øyet som jeg sårt trengte.

En stor takk til Helge som var en yppelig skipper bare synd det var så dårlig med fisk! ;)

Flekkefjord/Farsund/Kristiansand Fredag til lørdag

Vi reiste så mot Farsund etter Grundling men på veien får vi tips av Davidsen om en plass i Flekkefjord så vi snur å reiser dit. Men vi gir oss for raskt og ser jo i Davidsens tråd at det var ”nye” arter der om vi hadde blitt lengre. Men valget vårt ble å reise vidre.

Med god guiding av Mona samt Thor kom vi fram til vannet. Men etter noen få timer ble det ”Tatt av vinden i Farsund” Det blåste opp for mye til å kunne se fisken eller fiske så lett. Vi ga oss og satte kurs mot Kr.sand.

Vi trengte noen råd her også og fikk de ganske raskt. Målet var Gullfisk.

Vel framme i KrSand så måtte bilen ha sitt. Jeg var nå blakk som en kirkerotte og Vilhelm skulle fylle opp tanken. Men pumpa stoppet på 200 kr. 8) What the f......

Jo da, det viste seg at Vilhelm også var rimelig blakk nå. Så der sto vi med ca 300kr i kontanter og få liter på tanken. Meget sliten og trøtt, med lite mat i kroppen så var det ikke en artig situasjon.

Vi regnet en del på det og via GPS, snitt forbruk m.m. så gikk det med nød å komme oss hjem.

Men vi hadde da ikke noen kr til mat igjen. Så hva velger da 2 arts jegere på tur?

Jo da, valger på Rema 1000 ble 3 bokser Mais og noen få reker for småpengene vi fant og 300,- i bensin. Mat fikk vente til vi kom hjem. He he he, prioritering er VIKTIG!

Vi satt så nesa mot Gullfisk dammen. Så en del nydelige fisk mens vi gikk å tittet litt.

Fikk råd om plass til å sitte og rigget oss til med et par stenger.

Men når klokken ble 22:30 så sa kroppen min stopp. Slet virkelig med søvnmangel m.m.

Måtte sove litt så jeg gikk opp til bilen.

30 min senere så ringer Vilhelm, ”Kan du komme ned og ta bilde”

43.jpg

Han hadde fått en fin Gullfisk på hele 840g

Jeg måtte jo prøve selv og jaggu var det ikke fisk der.

Men det var nå ikke den jeg trodde jeg skulle få.

Opp kom en liten ål på 320g. Men det var også en ny art for min del.

Etter ca 1 time siden Vilhelm ringte så stater kroppen igjen å si i fra.

Jeg gir Vilhelm beskjed om at nå er det nok for min del.

Gullfisk får være gullfisk og den får jeg ta senere en gang.

I det jeg sveiver inn duppen så plasker det rett foran meg.

Jeg stopper duppen der og venter, og venter, og venter.... men nei da.

Gir opp og løfter sakte opp duppen og da sier det hugger det til.

44.jpg

Opp kommer det jaggu en Gullfisk på 540g.

Det har vært en del kommentarer om at jeg har gullhår et vist sted, på denne turen.

Men her må jeg tildels være enig i at det var flaks som bare det.

Vi får tatt en del bilder som kommer senere og så går jeg opp til bilen for litt søvn.

Vilhelm får en til på 220 og en noe mindre, så kommer han opp til bilen.

Vi vurderte Tvedestrand men med så lite bensin og at vi var usikker på hvor vannet var droppet vi det. På vei hjem så er jeg så trøtt som jeg aldri har vært.

Blir flere stopp for å forsøke å lade opp kroppen men selv det gjør turen til et slitsom tur.

Endelig etter en masse stopp får jeg sluppet av Vilhelm for så å komme meg hjem.

Ble noen spennende mil med ”Fuel” lampa som lyste opp. Men hjem kom jeg meg.

Vi hadde tenk å ta en tur i dag etter noen arter her i området men nå er vi faktisk ganske ”lei” av å fiske. Vi trenger nok noen dager fri fra fiske. Det er vel forståelig nok.

Epilog:

Planen var å få nye arter. Det fikk vi jo til som bare det.

Vi burde vel ha satt opp et budsjett for en slik tur men vi klarte oss med nød og neppe.

Personlig så ble dette en tur på linje med Røst turene, dvs en helt fantastisk tur.

Når Vilhelm får seg førekort så kan vi ta en ny en!

Så hva ble resultatet av turen:

Vilhelms fisker.

Tangmakrell – 840

Grønngylte - 63

Gressgylte – 30,48

Brungylte – 90

Pigvar – 730

Fjesing meite – 380

Fjesing flue - 280

Gullfisk – 840

Forbedring av pers:

Blåstål 450

Bergnebb – 76

Bonus:

Lyr 6500

Mine – Nye arter

Sild - 100

Brisling - 40

3pigsild 2.28

Slimål 46g

Hågjeld 1360

Pigskate 4100(agn sø)

Uer 1050 + 980

Taggmakrell 580

Fjesing 340

Pigvar 1090 + 780spinner

Rødknurr 540

Gressgylt 34.6g

Brungylte 160

Ål 320

Gullfisk 540

Forbedring av pers:

Bergneb 88g

Lange 8700

Bonus:

Kveite 8500

Turen ble totalt 286,2 Mil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kanonstart, ingen tvil om det. Er klar til å ta dere imot i Stavanger om dere mangler gress og grønngylt.

haha... så du tror de kjører forbi Karmøy UTEN å få dem :angry:

Neida, men vi satser nok på at de to artige krabatene kommer på plass her ja

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Fantastisk fisk den slimålen. Jeg savner den ille, her finnes det svært lite av den. Og så delikat den ser ut. Faktisk skal fiskekjøttet i slimålen være velsmakende, men jeg skulle likt å sett hvem som ville ha prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he! Flott kveite, Eirik! Tipper Vilhelm ikke er så lite misunnelig på den! Synd at dere ikke fikk ut båten før lørdag, den ser jo knall ut!

For meg endte hele Namsosturen i familietragedie, med litt jobbing og sløving på hytta onsdag og torsdag og omvisning langt inne i en fjord på den gamle familiegården på fredag. Ble et par-tre timers dorging hver kveld med kjerring og barn, men ble bare et par små SØ og masse småsei. Mistet en laks på to-tre kilo og en pen SØ på et par kg, begge slo seg av rett ved båten når jeg sto med håven i handa.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ble flere arter, siden det var meg som tipset dem om plassen, da eg var innom og hilste på i natt, var det en ny art på hver, så artig å se at det blir fler :)

Med den turen de hadde i går, fisking hele natta og programmet deres videre, har de tenkt på at det kan være lurt å sove litt av og til og, eller har de tenkt å vente til etter ferien :blink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveita var stor nok...

Gutta var innom i sjappa her nå, leverte et par etterlengtede sneller, og la igjen en noe ufin lukt... De stinka av flere dagers fiske, rett og slett. De virket småtrøtte, så en liten time på øyet hadde nok ikke vært feil.

En oppfordring til Karmøyfolket; Lån de stakkars gutta en dusj...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok høytrykkspyling er det beste...

Herregud de lukta jævli... Ikke at det er annet å vente etter så mange dager på fisketur og i bil. Hadde de hatt plass til å ta med en haiker (noe de ikke har) ville vedkommende antagelig dødd av surstoffmangel før Halhjem...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.