Gå til innhold
Fiskersiden

Art nr. 44 - Gullfisk


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Hadde lenge planlagt en tur til et lite vann i Vestfold som angivelig huser gullfisk. Dermed gjorde vi det til en familietur på en regntung dag i Tønsberg. Vi slet veldig med å finne dette vannet, men etter en times tid var vi på plass. Jeg så kjapt noen oransje flekker i vannet, litt brød lokka raskt inn mange gullfisk. Deretter var det bare å holde hodet lavt og forsiktig slenge ut loffbiter på 17 krok.

Her min første gullfisk, 30.6 gram veide den:-)

31072006185401iM6glG8k53YE.jpg?12

Far og sønn speider utover forplassen...

31072006185400gKLRdTqrussd.jpg?84

Og vips hadde Edvard fått sin første fisk noensinne, en gullfisk på 18.0 gram:-)

31072006185401MvvBG8ew4jHV.jpg?4

Edvard fulgte spent med når far skulle veie hans første fisk...

31072006185401ND8S3CLHT319.jpg?30

Og kona skulle ikke være noe dårligere enn oss andre, hennes første gullfisk også...

31072006185401fU5DQJ43154c.jpg?88

Slik så det ut på forplassen...

310720061854011e368MsKRMG4.jpg?61

Så noen gullfisk som var betraktelig større på forplassen enn de vi fikk, men de får vi ta senere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke når jeg prøvde meg sammen med Hunter i Kristiansand for et par uker siden :D

Vi så noen som"vakte", men de var en hel del større en de dere fikk.

Er det helt sikkert at dette er gullfisk?...,ryggfinna virker litt kort.

Ok da, fisken er jo kort den også :P

Må selvsagt gratulere minste mann med sin første art,.... :unsure::P

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er typiske akvariegullfisk... Og ganske forskjellige fra de som har levd flere generasjoner fritt (Kr.sand fiskene) Vil tro at de du har fisket er første generasjons "innvandrere" Jørgen.. dvs at de kommer direkte "fra butikken/dammen". Men det kan jo være at de forandrer seg ganske radikalt når de vokser, men regner med at du fisker opp noen av de større også :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mer ut som en akvarie/dam variant det her ja.

De fleste gullfiskene har mye rart i "gen poolen" sin vil jeg tro, så hadde vært tøft om disse fiskene får lekt i dammen/vannet der... Sikker mange rare farger som kan dukke opp...

Det var mange fisk i dammen som var flekkete svart/oransje, flekkete hvit/oransje. Noen var helt grå og noen helt hvite.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.