Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskedagbok


Karleif
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

For å slippe å laste ned og innstalere alle fiskedagbøkene, er det noen av disse som er tilpasset meitefiske eller er de flue- og sluk-orienterte alle sammen?. Hvis noen vet om program som er tilpasset meite vil jeg gjerne bli tipset.

Hva er det du mener med 'tilpasset meite' egentlig? Er det spesielle funksjoner e.l. du trenger som ikke naturlig er der i en 'flue- eller sluk-orientert' dagbok? Jeg er forfatteren til en av disse fiskedagbøkene, så hvis du forsøker 'Fiskelogg' som programmet jeg har laget heter, så er jeg beredt til å evt. legge inn nye ting eller tilpasse ting dersom det er noe du som meitefisker savner eller mener burde være med. Du kan lese mer og hente 'Fiskelogg' på http://home.online.no/~brattgis/diverse/fiskelogg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Det første jeg lastet ned var så godt som ubrukelig til annet enn flue og sluk. Da tester jeg ditt, takk skal du ha.

Arnegutt: Hva betyr det at programmet endrer internett innstillingene min, er det noe jeg bør bry meg om?

Det vet jeg ikke noe om? Du skal bare velge lagre og så kjøre 'setup.exe' som finnes inni FISKELOGG.ZIP etter at du har lastet ned filen? (Du har kanskje forsøkt å kjøre 'setup.ins' i stedet for 'SETUP.EXE'. Det skal du IKKE;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da! Det er jo først når du har fått registert endel fisker at det begynner å bli interessant å ha og bruke programmet. Og som nevnt: Jeg er åpen for forslag til endringer, nye funksjoner osv. Jeg er ingen meite-mann, fisker stort sett bare fisk med fettfinne selv, men jeg er en hyler i å programmere[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne :

Hva med å¨lage en utgave som er basert på tur og ikke fisk ?

Hvor hovedlinja ikke blir art men sted, og nedfor her kan det være en f.eks mulighet for å legge inn ett ukjent antall fisk etter art, vekt, lengde osv... ??

Det blir litt slitosm å "lage" ny på hver fisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Arne :

Hva med å¨lage en utgave som er basert på tur og ikke fisk ?

Hvor hovedlinja ikke blir art men sted, og nedfor her kan det være en f.eks mulighet for å legge inn ett ukjent antall fisk etter art, vekt, lengde osv... ??

Det blir litt slitosm å "lage" ny på hver fisk....

'NY' på hver fisk må du nesten gjennom uansett dersom du har info/data på hver fisk?[ ;) ]

Men selve forslaget ditt innebærer egentlig et nytt/anderledes program siden alt er basert på 'pr. fisk' i Fiskelogg-programmet. Må i alle fall skrive om hele programmet ganske så mye og det vet jeg ikke om jeg orker. Dessuten var det et av det andre programmene som er nevnt som er mer slik du tenker, og da trenger jeg vel ikke finne opp hjulet på nytt egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Helt enig med Thor. Alle slike program jeg har stt på baserer seg på fisk. Som meitefisker blir det gjerne dagsfangster på 10-50 fisk og da blir det umulig å registrer pr fisk.

Sted og dato registrering med linjer for regsrering av fisk under hadde vært helt topp.

Da er du/dere nok ute etter ett anderledes program enn 'Fiskelogg' ja. Men er det ikke slik at også meitefiskere registrerer data om hver enkelt fisk allikevel da? Den 'mølla' med lengde og vekt osv. må du jo gjennom pr. fisk uansett program hvis du skal ha med data om hver fisk du får enten det var på den eller den turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Tanken er litt anderledes.

1. Registrer dato og fiskeplass/vann

2. Regisrer art + antall av den ene artene

3. Registrer aktuelle vekter for den arten + bilde

4. Gjenta punkt 2 og 3 til alle arter og vekter er regisrert.

5. Regisrer andre data.

Hva bruker du Tom Ole, gamlemåten med penn og papir [ ;) ]. Skulle gjerne ha fatt i et program for pc som virker bra, må jo være noen der ute som har laget noe som er til salgs. Noen som har tips om slike program som man kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ingar

Har lagd en egen utgave som er enkel i bruk, men vet ikke hvordan jeg får lagt den ut her!! Den bør lett kunne tilpasses alle typer fiske..Kan maile den hvis noen er intr.

Send event en PM..

Den kan nå lastes ned direkte fra https://www.fiskersiden.no/forum2/ingarfiskelogg.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.