Gå til innhold
Fiskersiden

Billig Surfstang!


truttakiller
 Share

Recommended Posts

noen som kan fortelle mer om denne stanga? :huh:

Vet ikke så mye om den, men det er jo den er jo ikke av de billigste stengene til Shimano

Den billigste er jo Alivio, så Hyperloop og så neste prisserie er Nexave.

Til info, så koster Aliviostanga som er en billigere stang 699 hos Baardsen

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om den, men det er jo den er jo ikke av de billigste stengene til Shimano

Den billigste er jo Alivio, så Hyperloop og så neste prisserie er Nexave.

Til info, så koster Aliviostanga som er en billigere stang 699 hos Baardsen

Catana kommer vel og før Nexave? Da jeg kjøpte stanga mi, ble jeg rådet til å velge Nexave fremfor Catana.

Nexave ligger vel omtrent på samme nivå som Beastmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær pris på Nexave er mye høyere enn 999, tror faktisk det er over 2000. Denne stanga ligger faktisk over Beastmaster i surfserien... Så løp og kjøp om man er i markedet for surf (Gjør det før Skitt Fiske oppdager at de har prisa feil)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær pris på Nexave er mye høyere enn 999, tror faktisk det er over 2000. Denne stanga ligger faktisk over Beastmaster i surfserien... Så løp og kjøp om man er i markedet for surf (Gjør det før Skitt Fiske oppdager at de har prisa feil)

pokker....utsolgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fremdeles samme stang i kastevekt 70 - 120 gram til samme pris.

Skitt fiske

Funker sikkert det også :D

joda, det er jo billig for en bra stang, men jeg har akkurat kjøpt en stang som oppfyller den rollen, så det hadde vært fint med den tyngre stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei jeg å! :D

Kjøpte meg ei snelle og, aner ikke om den er bra, men burde uansett holde til jeg får råd til Shimano! :D

Okuma Spectrum Match Baitrunner SPB 60

Noen som vet noe om/ har erfaring med snella?

Det er en helt OK, liten baitrunnersnelle. Suveren til mindre fisk som knurr og flyndrer. Men obs, denne kan ikke brukes til surf eller tyngre kystmeite.

Desuten er ikke senekapasitet all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Prøv denne:

http://www.skittfiske.no/handler.asp?actio...d=13567&cid=163

Har ikke baitrunner, men til surf trenger du ikke det.

Slemmo, skal du ha en billig stang til surf, hør om Tom Ole har flere Majesty beach stenger igjen (tror det sto igjen en i stativet sit jeg var der). Til 300 (tror jeg) virket denne stanga nesten like bra som Shimano Nexaven jeg hadde. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke Biomastern da? Eller har du den på en annen stang? Baitrunner er hensiktsmessig når du fisker etter små fisk som flyndrer og slikt, men slett ikke noe must slik noen gir inntrykk av.

Biomastern tar 270m 0,45, Baitrunner 8000 tar 290m 0,35. Er nok litt forskjell.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senekapasiteten i seg selv er god nok på en 8000 med tynt multisnøre, men du vil både ta inn mer snøre pr omdreining og kaste litt lenger med en storspole.

Hvis problemet med Okuma-snella hovedsakelig er snørekapasiteten og kastelengde, tror jeg at den skulle fungere ok til mitt bruk inntil videre. Trenger forsåvidt ei snelle til lettere surffiske også.

Hvis den takler søkker opptil 150 gram, så skal den duge! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min i dag, og ble overrasket over at det var en teleskopstang med fem ringer.

Har ikke testet den enda, men den så veldig merkelig ut. Men spenstig og stiv og lett. Gleder meg til å prøve den.

Jeg har 70-120 gram, noe som passer fisket mitt ypperlig, og den dekket et overraskende hull i stangserien min... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.