Gå til innhold
Fiskersiden

Båtutleie i Tromsø-området?


torbl
 Share

Recommended Posts

Hei, takk for svar. Bil har man så klart....

Lauklines har tatt opp båtene for sesongen; sjekket med de allerede. Buvika høres interessant ut. Klarte ikke å finne de på nett. Har du tilfeldigvis noe navn/nr eller navnet på campen som jeg kan søke på i gulesider?

Gå inn på Dintur, og se under sjøfiske. Hvis du klikker på den nordligste sektoren er det destinasjon nr. 2. Så ut som om de tok betillinger for oktober. Er jo ikke så lange biten ut til Hekkingen, Edøya og andre godplasser derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips; er jo tydeligvis mer ressurser rundt byen enn jeg visste; og ikke tar de skampris heller syns jeg! Nå driver jeg og børster støv av eldgammelt havfiskeutstyr fra en tidsalder før fluefisket grep om seg for mye....Hvordan er forresten fisket på denne tiden av året? (bortsett fra det åpenbare da; at det er kaldt og surt).

Ser ut som det blir ved Buvik på Kvaløya denne første gangen. Noen spesifikke tips om fiskeplasser er jo selvsagt meget velkomment; om noen har info som ikke er alt for hemmelig, da :) Er først og fremst interessert i grov torsk; men kveite er jo "drømmen", da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips; er jo tydeligvis mer ressurser rundt byen enn jeg visste; og ikke tar de skampris heller syns jeg! Nå driver jeg og børster støv av eldgammelt havfiskeutstyr fra en tidsalder før fluefisket grep om seg for mye....Hvordan er forresten fisket på denne tiden av året? (bortsett fra det åpenbare da; at det er kaldt og surt).

Ser ut som det blir ved Buvik på Kvaløya denne første gangen. Noen spesifikke tips om fiskeplasser er jo selvsagt meget velkomment; om noen har info som ikke er alt for hemmelig, da :D Er først og fremst interessert i grov torsk; men kveite er jo "drømmen", da....

Om været er fint ville jeg prøvd ved Hekkingen fyr, på Hornan, vest for Kvitholmene eller innerkant av Edøya. Edøybakken vest av edøya kan gi stor fisk. De fleste av disse stedene må du finne stimene med småsei for å komme i kontakt med større torsk. PÅ denne årstida bør det være sjans for å komme i kontakt med større sei i klassen 6-10+ også ( prøv speedjigging/hiling). Kveite har jeg fått (eller mistet)på Vengsøygrunn, Hornan, Stabben og ved Håkjerringskjæret mellom Edøya og Kvaløya. Det har og blitt tatt noen kveiter i strømmen som går fra sommarøybrua i rettning Tussøya. Er det sild inn mot sandvika kan det være mye stor fisk der også. Skulle gjerne vært med og fisket, men bor dessverre på østlandet :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.