Gå til innhold
Fiskersiden

Ønsker for sesongen - foreløpige resultater


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Tidligere hadde vi en tråd her inne, som kanskje eksisterer ennå, som begynte med no' sånn som; "hva er deres mål for sesongen?"

Jeg tar opp igjen denne og vil si noe om de foreløpige resultatene for egen del;

Jeg skrev at jeg hadde tre mål; 1.min første steinbitt, 2. min første HA og 3. laks over 11 kg.

Hvordan det gikk?

1. Min første steinbitt - ikke innfridd. Jeg var med på treffet i Øygarden for å fiske steinbitt. Nå hadde det seg sånn at været (veret) der gjorde at havfiske ble utelukket pga for sterk vind - og kutlingfisket på ei flytebrygge ble ikke akkurat det samme.

Siden har jeg ikke prøvd meg noe mere på steinbitten - men det er vel ikke for sent ennå i år?

2. Min første HA - ikke innfridd. Jeg har en sterk mistanke til at laksefisket mitt kolliderer med høysesong for aktiv HA. Når laksesesongen er over (for meg; 30.sept) er sjøtemperaturen såpass lav igjen at man skal ha endel flaks - være på rett plass til rett tid, at oddsen blir temmelig dårlig til å få havaborr når jeg er ute med båten min igjen nå.

3. Laks over 11 kg - ikke innfridd. Det var en forholdsvis dårlig laksesesong i år, men mulighetene var absolutt tilstede. Jeg hadde 4 run hvor jeg antar at alle var over 10 kg i hvert fall. Men jeg mista alle 4 -og greit nok var det, i og med jeg er opp mot 100% sikker på at 3 av dem ikke satt kroka i kjeften. Den siste satt 100% i kjeften, men jeg mista den inntil land - men, men... sånn er laksefisket, man må regne med å miste noen.

Oppsummering: 3 mål, ingen innfridd, håpet (om enn et litet) er fortsatt der mht til HA og noe større mht steinbitten!

dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse små-mål gjennom hele året og har innfridd mange (nye arter, nye arter på flue, nye perser m.m.) - så jeg er godt fornøyd med året. Tips herfra (fiskersiden) og folk herfra har bidratt sterkt til det.

Et av målene jeg IKKE innfridde var å bruke mindre enn 10 000 kroner på fiskeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke klart å innfri noen av fiskemålene, delvis fordi jeg ikke fått har fisket så mye som jeg hadde tenkt, og mest fordi ukesturen uten kjerring og unger til Sunnmøre og Frøya-turen gikk i vasken.

Utstyrsmessig har jeg nok nådd målene 200% (tre nye stenger og sneller var målet).

Neste år legges alle mål på is, med neste arving scheduled for delivery i den herlige fiskemåneden mai..... :D evt. :) Da blir alt fiske ren bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke måla mine, men et av dem var vel å passere 70 arter, done (og ennå over 2 mnd igjen) og et annet var vel å få fisk over 10 kg (har klart 8, og skal klare 10 før nyttår)

Men kan ikke Remy eller Espen se om de ikke kan finne igjen denne tråden på det gamle forumet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg ønsket og om jeg i det hele tatt ønsket noe, men... Sesongen begynte bra (gjedde over 10kg, ny pers på gjørs++), men har vært helt håpløs i det siste (tror jeg nå kan telle bortimot 10 turer med samlet fangst en (1!) fisk, og den var liten[ :) ]...

Utstyrsmessig har året likevel vært en høydare med ca. 20-30 nye stenger og rundt 10 sneller (mye pga. vareprøver fra Kina riktignok)[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke satt meg spesielt mål før sesongen, men satte meg noen i løpet av sesongen.

Her er noen av de:

Stam på over 1 kg. Ja

Få Harr Ja

Få Havabbor Nei

Få sjøørret Ja,

Få Karuss Ja

Få Abbor over 1 kg - Nei

Det neste målet er å få lake i Glomma, men vil vente et par/tre uker til før jeg prøver meg.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

"hva er deres mål for sesongen?"

Piggvar over 1 kg - not yet...

HA - not yet...

Pigghå fra land - not yet...

Lange fra land - not yet...

Skate - not yet...

Sesongen over? - not yet...

Så langt en misslykket sesong mht. til målene mine ... men på den annen side en høyst lykket sesong da jeg har fått mye fisk, hatt fine turer, møtt endel hyggelige sportsfiskere og kun knekkt én stang (og én stang-¨tripod).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke målene mine men.....

Dratt på MANGE nye arter, over målet (har 60, målet var vel 60 eller 65?)

Laks over 10kg

3skater

HA 1kg

SØ 2.8

Totalt 4 villaks (2 i sesongen, 2 nå under OFISKE)

Pen karuss

Har egentlig hatt en fantastisk sesong, jeg kom jo ikke skikkelig igang før uti juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sjelden ut med konkrete fiskemessige mål for en sesong, men hadde i år veldig lyst på:

Harr over kiloen (helst på tørrflue)- mangler 10 gram, altså ikke oppnådd

Ørret over kiloen på tørrflue- Jadda!!

Sik over kiloen (helst på tørrflue)- har ikke engang fått sik i år...

Ett av målene var vel også å bli bedre til å kaste, men er vel ikke oppnådd i den grad jeg hadde håpet på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.