Gå til innhold
Fiskersiden

Har en liten case her.


torhj
 Share

Recommended Posts

Handlet for første gang på nettet fra USA, der jeg bestillte en kikkert. Betalte med visa, og penger ble trukket fra konto. Nå skriver de i en mail at de trenger en kopi av visakortet på mail eller faks før de kan sende ordren. Er dette vanlig praksis i USA eller? Dette skal være en seriøs nettbutikk, da jeg har hørt om flere som har handlet der.

www.bhphotovideo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Oppgir du visanummert og utløpsdatoen på kortet kan hvem som helst bruke kortet ditt.

Slik jeg forstår det er det bare bankene som trenger hele nummeret og utløpsdatoen.

Er usikker på dette, men jeg hadde ikke gjort det.

Kjøpte kikkert på nettet, men da tasta jeg inn koden og utløpsdatoen gjennom en sånn betalingstjeneste.

Spør banken din om dette er vanlig.

mvh

oleaak

Endret av oleaak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken kan ikke svare på om det er vanlig praksis i nettbutikker da...

Jobber i bank og slike spørsmål får jeg faktisk fra tid til annen og da som bankansatt kan jeg ikke svare annet enn:

"Dette høres merkelig ut og jeg hadde vært forsiktig med slike opplysninger om jeg var deg. Selv har jeg sluppet det når jeg handler på nett."

Hele nummer og utløpsdato må til for å kunne belaste deg (eller at du betaler for det du skal ha altså), men kopi har jeg ikke hørt om før... mulig det er for sikre seg mot kort som er kopiert (ordspill ikke med hensikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sideer jeg ikke frekventerer Karl Inge... Men om det er vanlig praksis er det sikkert ikke så farlig.

Er sjappa det handler om her sånn VISA godkjent er det et tegn på at de er skikkelige folk.

Edit: det var de ja.... Verified på Visa. Hadde ikke vært så redd da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B&H er en svært seriøs butikk. Er vel verdens største butikk for foto og videoutstyr. Har aldri hørt om noen som har dårlige erfaringer med dem, kjenner flere som har kjøpt utstyr derfra. Gjør et søk i foto.nos forum etter butikken, og se erfaringene brukerne der har.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.