Gå til innhold
Fiskersiden

Havål


ovejan
 Share

Recommended Posts

på bakerste side i dagens utgave så er det avbildet en Havål på 10 kg +

det er en bestefar som har denne med til barnehagen for å vise barna,

det sies at denne er fanget utenfor Tjernagel i Sveio, noen som kjenner til

havål plass her ? er det bare en "slenger" eller kan dette være en havål plass ?

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

To meters havål i rusa

– Havål av denne storleiken har styrke i kroppen som ei stor ståfjør, og kan øydeleggja mykje rundt seg om han får fritt spelerom. Kjeven er råsterk og tenna kvasse - difor vart det ikkje snakk å løysa tampen og ta fisken ut av rusa ombord i færingen, fortel hobbyfiskaren etter storfangst i Nuen tidlegare i veka.

Komen til lands og med fast grunn under føtene, fann han der til eigna reiskap til å ta kampen opp mot den mest to meter lange og godt 30 kilo tunge ålen.

www.innsida.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To meters havål i rusa

– Havål av denne storleiken har styrke i kroppen som ei stor ståfjør, og kan øydeleggja mykje rundt seg om han får fritt spelerom. Kjeven er råsterk og tenna kvasse - difor vart det ikkje snakk å løysa tampen og ta fisken ut av rusa ombord i færingen, fortel hobbyfiskaren etter storfangst i Nuen tidlegare i veka.

Komen til lands og med fast grunn under føtene, fann han der til eigna reiskap til å ta kampen opp mot den mest to meter lange og godt 30 kilo tunge ålen.

www.innsida.no

Langenuen antar jeg... Noen som vet nøyaktig hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asmund! kan dette være på plassen vi har prata om å teste for havål?!?

Mye prat her. Ut og fisk!

Bør være dugleig med gode havålplasser hos dere og, gjelder bare å finne dem. Så sent på året kan det lønne seg å fiske dypere enn det vi gjør her. Vi har merket betydelig mindre aktivitet på ålen jo senere på året vi kommer. ned mot 40 - 50 meter i nærheten av steinurer, moloer et stykke ut i fjordene kan være gode plasser. Tyning av teine og linefiskere kan ofte levere gode tips, selv om gode havålplasser i blant også er gode hummerplasser... Og de vil ikke alle ut med...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye prat her. Ut og fisk!

Bør være dugleig med gode havålplasser hos dere og, gjelder bare å finne dem. Så sent på året kan det lønne seg å fiske dypere enn det vi gjør her. Vi har merket betydelig mindre aktivitet på ålen jo senere på året vi kommer. ned mot 40 - 50 meter i nærheten av steinurer, moloer et stykke ut i fjordene kan være gode plasser. Tyning av teine og linefiskere kan ofte levere gode tips, selv om gode havålplasser i blant også er gode hummerplasser... Og de vil ikke alle ut med...

Mvh Oz

Ja Rune :)

Åsmund ,Rune spurte Asmund. :o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trengs egentlig for å fiske havål? Kan surfutstyr a'la tilbudet på Baardsen med beastmaster-stang og snelle brukes?

Perfekt det. søk ellers på forumet etter info om enmet så tenker jeg du finner det du trenger. kort sagt er det snakk om glidende tackle med tjukk mono eller wirefortom og J-kroker i størrelse 6/0 - 9/0 agnet med dertil passelige makrellbiter.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sparker også*

Bare Ståle som gjør en innsats jo! (Og det BØR nevnes at jeg har fisket mer havål etter at jeg fikk den enn et par av de andre her har gjort totalt..... man får ikke fisk i soffaen som det heter :) )

Ståle skal ha en stjerne for at han prøver. Bare synd han er så udugelig at han ikke får noen. Men jeg er ingen medgangssupporter, neida! Heia Ståle! (Veiver med mine hjemmelagde StåleG-banner).

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo takk for det gutter (det var en positiv slæng over "udgelig" oz? ikke sant?)

Begynner å bli litt usikker på om jeg er flink som prøver eller løk som ikke får det til :)

Men jeg vil også sparke:

Asmund, siden du først dukket opppå fs og evver since har du gnålt om havål på Stord. Pffff...

Rune: NESTEN en tur? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig sparket jeg til alle andre enn StåleG :)

Namsenlaks: Er nok ganske mye havål er omkring, mange line-ruse rapporter men er vanskelig å finne steder tilgjengelige fra land. Jeg og Ståle skal prøve videre, så får vi se om de andre kommer seg ut etterhvert også B)

Tror havnebassenget på Vea er et stalltips

B)

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.