Gå til innhold
Fiskersiden

En rapport hvor lista legges skikkelig lavt...


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Etter Gabrielsens rapport på Oslo forumet der han la lista lavt, tenkte jeg å vise hvordan man virkelig legger lista på bakken.

Jeg var en tur i førresfjorden idag, etter at det gikk rykter om fisk der inne, endte opp med en rødknurr på sluk, ellers ingenting .

Mener å huske at det er en ettertraktet fisk for dere artsjegerer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he.

Syns jeg kunne huske noen som sutra litt forige gang jeg var så uheldig å få rødknurr, så jeg tenkte at litt oppmuntring i jakten var det som trenktes :) har foresten et dårlig mob bilde av den, får kanskje prøve å overføre den til dataen som bevis. Fikk den forøvrig der røyret kommer ut, akkurat i kanten der det blir dypt, Den ligger der sikkert ennå :D

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si si senor!

1. Liten blank sildesluk med en liten sildestrimmel bak fiskes inn på og nær bunn, løftes opp og får ligge i ro noen sekunder. Fisk vekselsvis fort og langsomt.

2. Enkelt takkel med lang fortom og silde/makrellbit som sleper i bunnen fiskes litt mer aggressivt enn til flatfisk; sveiv inn, la ligge i ro, løft opp og la ligge i ro sveiv inn osv. Du kan også med fordel hive på en meitemark.

Rekorden min er 29 knurr på litt over 2 timer med disse metodene, blant dem en rødknurr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Gabrielsens rapport på Oslo forumet der han la lista lavt, tenkte jeg å vise hvordan man virkelig legger lista på bakken.

Jeg var en tur i førresfjorden idag, etter at det gikk rykter om fisk der inne, endte opp med en rødknurr på sluk, ellers ingenting .

Mener å huske at det er en ettertraktet fisk for dere artsjegerer, eller?

Å nai nå e vel alt håp om å få fisk der vekke itte "STØVSUGAREN" har hvert der...

Va der i går me fluå mi, men ikke no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.