Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret plassene i bergen og omegn???


anonymefiskere
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ny runde med stangen!

har vært "litt" dårlig vær i det siste :rolleyes: men i dag måtte jeg ha meg en tur etter at opptimistene på storm.no viste bilde av en halv sol og ganske rolige vindforhold- noen som så solen? storm i kastene og voldsomme regn, haggel og sludd byger var fasiten der jeg var iallefall.

Fisket et par timer på forskjellige steder innover fjorden og fikk landet tre halv fine ørreter, de to største var 46 og 53 cm og ganske tynn begge to.

den på 46 måtte kakkes pga krokingen mens de to andre ble satt fint tilbake i det kalde vannet.

hadde en finfin fisk etter helt inn på stranden som hogget etter sluken og stakk ut igjen.

noen som vet hvor stor fisken i fjordene rundt bergen står for tiden?

noen som tørr og tippe vekten på en tynn ørret på 53cm?

Endret av anonymefiskere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende ut! har du fisket her hele året eller?

takk for tipset, kommer nok til og bli testet.

Ikke hele året nei,mest vår/sommer/tidlig høst.Noen år siden jeg har vært der,men ta deg en tur og titt :rolleyes:

losedit.Jeg googlet Lønningdalselva.Mange opplysende treff.

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stadig tatt SØ i Nordåsen.

vet du om det er noe størrelse på sø som har blitt tatt da?

Har fisket litt i noråsen, med slottet, selen utløpet og helleneset har fortsatt tilgode og runde halvkiloen på ørret men har både sett og mistet større fisk, uansett kanon og ha et sånn sted og svinge stangen på såpass sentralt.

Ikke hele året nei,mest vår/sommer/tidlig høst.Noen år siden jeg har vært der,men ta deg en tur og titt :D

Skal ta og gjøre det en dag! takk igjen for tipset.

har hatt mål om og lure en stoor sjøørret i år, så begynner og haste litt no

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fortsetter og prøve ut noen av plassene dere har tipset om her.

Kjørte hjemme fra i knall sol for første gang på lenger en lenge, dagen måtte jo bare bli bra.

Kom fram til første stedet, fjorden badet i sol og tilogmed vinden var fraværende, 2 kastet smalt det på en liten s ø på ca halvkiloen og bedre start på 1juledag kan jeg ikke huske og ha hatt :)

Andre stedet lå det tjukk tåke men tok ikke lange tiden før første fisken var landet her heller, etterhvert lettet det og både jeg og fisken var på hugget.

passerte vel dusinet med s ø fra 400gr og oppover, samt en hypersprek torsk.

når det begynte og skumre røsket det skikkelig til og etter en fin fight lå det en fin en på ca 1,2 i håven, neste kast ble enda bedre og vekten stoppet på rett over 1,5 kg.

den nest største måtte kakkes pga krokingen mens resten av fisken fikk fortsette julefrotsingen.

En pørfekt juledag med blå himmel,mygg og vakende fisk :)15894_s.jpg

Endret av anonymefiskere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var ein tur ved dette slottet i dag, fekk to små aure, ein brun og ein mindre og blank. Flytta oss så til roklubben på Nordås, fekk to til her men det var bedrøvelige greier, småtjafs, tipper dagens største bikka 400gram.

Alt blei sett ut igjen, skal prøve ein tur til Os snart, håper på større fisk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.