Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret plassene i bergen og omegn???


anonymefiskere
 Share

Recommended Posts

heisann!

Noen som har noen grommplass tips for sjøørret??

har prøvd meg litt både her og der (noråsen, lindåspollen, åsane,vabø, osterøy,eikelandsosen, og litt rundt om i masfjorden, mm) med untak av masfjorden har det ikke vært noe serlig og skryte av, men en og annen små ørret har det blitt.

Noen som sitter med noen gode tips de har lyst og dele?? :blink:

Endret av anonymefiskere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å si Masfjorden når jeg så tittelen på tråden din... men der har du jo allerede vært ser jeg.

:blink:

Det er i hvertfall den plassen jeg kunne tenke meg å legge ned noen flere timer sånn om jeg engang skulle finne på å fiske etter SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har fisket her i Bergensområdet, dvs. innen bygrensen, har stort sett gitt småfisk fra undermåls til knappe kiloen. Vet ikke om du har bil, men litt kjøring (bussing) må til for større fisk. Større ørret har jeg tatt i Osterfjorden, men husker ikke i farten hva det heter der. Er et stykke før Romarheim, Eike... et eller annet. Modalsstrømmen holder også fin ørret, området rundt Stanghelle er heller ikke så dumt, sier de innvidde. Men indre Sogn burde jo være super for den som vil ha noe som røsker skikkelig. :)

Har imidlertid vært et virkelig elendig SØ fiske i elvene rundt Osterfjorden i år, så det spørs vel hvor mye du finner av sorten utover vinteren og våren. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

takker for tips!

jeg har bil og kommer helt sikkert til og prøve meg på noen av de stedene du nevner, har også hørt at osterfjorden skal være gudd men det gjelder jo og finne rette plassen :blink:

når det gjelder modals straumen tenkte jeg på og ta meg en tur i løpet av helgen eller neste uke, vært innom en gang i sommer uten hell men med det været som kommer nå skal det vel være større muligheter.

Trym:

noen spesielle steder i masfjorden du tenkte på eller ? :)

selv har vi fisket litt langs fjorden ut mot masfjordnes og på duesund siden, på vår og sommer med bra resultat hvis du ser på antall og ikke str

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har fisket her i Bergensområdet, dvs. innen bygrensen, har stort sett gitt småfisk fra undermåls til knappe kiloen. Vet ikke om du har bil, men litt kjøring (bussing) må til for større fisk. Større ørret har jeg tatt i Osterfjorden, men husker ikke i farten hva det heter der. Er et stykke før Romarheim, Eike... et eller annet. Modalsstrømmen holder også fin ørret, området rundt Stanghelle er heller ikke så dumt, sier de innvidde. Men indre Sogn burde jo være super for den som vil ha noe som røsker skikkelig. ;)

Har imidlertid vært et virkelig elendig SØ fiske i elvene rundt Osterfjorden i år, så det spørs vel hvor mye du finner av sorten utover vinteren og våren. :D

Eikefet du tenker på vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt mye godord om sognefjorden jeg også, har planer om og få meg en helg der inne i løpet av vinteren, men fjorden er stor og jeg blir vel som turist og regne..

hadde meg en runde med stangen i dag, var bortpå fisk på eikangervåg flere små ørret før jeg misstet en fin en, var iallefall freskt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt mye godord om sognefjorden jeg også, har planer om og få meg en helg der inne i løpet av vinteren, men fjorden er stor og jeg blir vel som turist og regne..

hadde meg en runde med stangen i dag, var bortpå fisk på eikangervåg flere små ørret før jeg misstet en fin en, var iallefall freskt.. ;)

hehe kan tenke meg det var friskt i dag ja! du kan jo bare slenge deg med ei helg jeg stikker i sognefjorden vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur igjen!

jaktet litt på s ø i går igjen, prøvde meg på trengereid noen timer, ble med 3 unormalt spreke makreller og en 2 kg lyr som må være noe av det styggeste eg har sett :P mistet en regnbue helt inne med land..

prøvde oss igjen i dag i mo straumen en fin fisk tok og slapp igjen nesten med en gang vi kom etter det var det helt dødt..

tar gjerne imot flere tips om krem plasser og teknikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd på Straume og Stamnes? Aner ikke om dette er rette tiden på året der men til sine tider funker det bra der. (Forresten, hvor ligger Trengereid? Mange plasser med det navnet rundt omkring :) )

hei!

Nei der har jeg faktisk aldri vært, men har hørt navnene- noe erfaring derfra??

trengereid er på vei til voss, rundkjøringen der du kan svinge av til kvamskogen, rett fram til voss eller ned til venstre og trengereid- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En knall fresk helg!

Fortsetter jakten på "stor" ørreten og fredag morgen bestemte jeg meg for og prøve ut et av plass tipsene jeg har fått, kom fram til springflo, full storm fra alle kanter og regn, mye regn, skjønte fort at det ikke var dagen for flue kasting og ble stående og banke sluker i seks timer. Sliter stort med og passere 2kg grensen men hadde godfølesen(som vanlig).

Etter mange timer med mye vær og endel mindre ørret smalt det på fin fisk raste ut flere ganger og nektet og komme inn, sto og stanget i sikkert 10 min før fisken lå på siden og kjørte spill død takktikken, endelig over 2 kg og med god margin, går fint oppi håven og ser helt ferdig ut MEN i det jeg løfter hoven skyter fisken fart rett i luften og der står eg igjen men sluken godt floket inn i håven og tror fa.. isje mine egene øyner.. e de mulig??? tror eg har en liten forbannelse over meg her for det begynner og bli noen kast oppgjennom årene men får eg ørret stopper vekten på 1,9 maks..

kort fortalt ble det 11sø størsteca 1-1,2 -2 torsker største 3- 3,5 kg.

Hadde oss en tur til milde og aboreet også, har aldri fisket her før og vet egentlig ikke om det går noe serlig s ø her, blanket totalt..

Noen som har flere tips som kan hjelpe meg med og passere 2 kg sperren sier jeg takk for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En knall fresk helg!

Fortsetter jakten på "stor" ørreten og fredag morgen bestemte jeg meg for og prøve ut et av plass tipsene jeg har fått, kom fram til springflo, full storm fra alle kanter og regn, mye regn, skjønte fort at det ikke var dagen for flue kasting og ble stående og banke sluker i seks timer. Sliter stort med og passere 2kg grensen men hadde godfølesen(som vanlig).

Etter mange timer med mye vær og endel mindre ørret smalt det på fin fisk raste ut flere ganger og nektet og komme inn, sto og stanget i sikkert 10 min før fisken lå på siden og kjørte spill død takktikken, endelig over 2 kg og med god margin, går fint oppi håven og ser helt ferdig ut MEN i det jeg løfter hoven skyter fisken fart rett i luften og der står eg igjen men sluken godt floket inn i håven og tror fa.. isje mine egene øyner.. e de mulig??? tror eg har en liten forbannelse over meg her for det begynner og bli noen kast oppgjennom årene men får eg ørret stopper vekten på 1,9 maks..

kort fortalt ble det 11sø størsteca 1-1,2 -2 torsker største 3- 3,5 kg.

Hadde oss en tur til milde og aboreet også, har aldri fisket her før og vet egentlig ikke om det går noe serlig s ø her, blanket totalt..

Noen som har flere tips som kan hjelpe meg med og passere 2 kg sperren sier jeg takk for det

Milde og arboretet har jo noen gode plasser. Hvis du går ut til arboretet og fortsetter til "sandholna" finnes det en holme og noen viker som kan være gode plasser. På veien ut mot milde krysser du også Ådlandsstraumen (v/langenesveien). I strømmen under der pleier det ofte å gå fin SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde og arboretet har jo noen gode plasser. Hvis du går ut til arboretet og fortsetter til "sandholna" finnes det en holme og noen viker som kan være gode plasser. På veien ut mot milde krysser du også Ådlandsstraumen (v/langenesveien). I strømmen under der pleier det ofte å gå fin SØ.

takker for tipset, altid greit og få kjentmanns råd..

har kun brukt aboretet som bade plass om sommeren før men det ser jo ut som et s ø området med mange viker og gode bunn forhold, noe erfaring fra denne tiden på året og utover?

den strømmen har jeg kjørt forbi mange ganger og lurt på og fiske i men har aldri blitt noe av, blir nok prøvd ut i løpet av vinteren den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen kast i dag og- skulle hjelpe en kompis på hytten i masfjorden i morges, like greit og ta med stangen! rigget opp på eikefet og kjørte 5-6 kast på etpar forskjellige steder innover, mistet en liten laks (2-3 kg) i matre ellers dødt.

noen flere som har vært ute etter s ø siste tiden?

Endret av anonymefiskere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.