Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som var i tvil?


Viggo
 Share

Recommended Posts

Jeg vet at skolen som sto omtalt i Varden i går, har gjennom ganske mange år satt ut ørret i Åletjern. Det var ikke første gang for to år siden. En kollega av meg som har jobbet der sier at de prøver å sette ørreten på litt smarte plasser slik at den ikke blir tatt av gjedda. Hva som er smarte plasser vet ikke jeg, men det var det hun sa.

Etterpå låner de klassesett med fiskestenger for å fiske ørreten de slapp ut. De bruker også garn og jeg mener å ha hørt at de har tatt suter i garna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er tatt Suter i garn. Det er derimot (meg bekjent) aldri tatt verken Karuss eller Karpe, som også finnes i vannet. Har trådt vannet og området rundt i 30.år, og det har aldri vært, og kommer heller ikke til å bli et bra Ørretvann. Da må man i så fall tømme vannet å fjerne de opprinnelige artene, Gjedde, Ål og Abbor. Åletjern er en oppdemmet myr, og har størst verdi for lokalbefolkningen som badedam.

Dette er kun naziPROPAGANDA fra karpefiskhatere. Først går man ut med skremselsutsagn som at bl.a. "Karpe beiter ned all vegetasjon i vannet og bæsjer så mye, at de etterlater seg et tykt slimlag på bunnen. Dette fører til at vannet blir ødelagt for overskuelig fremtid" . Dette er et tilnærmet utsagn av lederen i en lokal jakt og fiskeforening (fant ikke artikkelen i farta).

Så iviterer man pressen og en flokk søte små barn, hvorpå man lar våre små blåøyde få slippe søte små fisker av rette sort ut i det våte, mens pressen blir servert svada.

Det værste er at dette går rett hjem hos alle som ikke hvet bedre. Og dem er det desverre et stort flertall av.

Mere svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.