Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som var i tvil?


Viggo
 Share

Recommended Posts

Man blir så inni hampen forbanna på slik uvitenhet og arroganse !!

Sette ut ørret i ett slikt vann, i ett vann hvor det fra før finnes predatorer som abbor og gjedde, for så å skylde på ett par titalls suter at ørreten forsvinner....

ARRRGHH!!!

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alldeles... ja.

Noen har sluppet ut suter.... Alle skal slippe ut ørret for å få ett godt ørretvann...

Er det ikke nok ørretvann i Norge snart, og er det egentlig lov å introdusere ørret i vann der den ikke finnes fra før? Hvorfor blir bare karpefiskutsett anmeldt. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt anmeldt eller etterforsket for ulovlig utsett av ørret.

Alle vann trenger jo ikke på død og liv å være gode ørretvann. Arghh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Knutsen burde jo fått sparken. Snakk om å vise hele verden at man ikke har peiling.

På den annen side bør jo journalisten få en tilbakemelding på at det han har servert er tull og tøys.

Jeg blir helt oppgitt når jeg ser hva såkalte forvaltere og journalister med minimalt av kunnskap kan klare å rote i hop.

Men når det er sagt så viser det jo bare igjen at ulovlige (om det er det) utsettinger ikke gagner noen sportsfiskere.

Jeg vet at Hoffa og noen andre i lang tid har prøvd å sende sakliginfo til rette instanser uten å oppnå respons.

Kanskje noen som sitter inne med masse kunnskaper her på FS kunne gått sammen med å sendt ut noe saklig og nyttig info til disse nissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir bare oppgitt og faktisk en smule lei seg over hva som finnes av kompetanse i utvalgene...

"Dette er fisk dere kan fiske på i dag etter skolen" syns jeg at jeg leste... 10 cm ørret eller 2 kilos suter??? (til og med opp til 3,6).

Vet hva jeg ville valgt å fiske etter.

Hvorfor klarer ikke slike folk å se gleden av at de faktisk har et vann som produserer norges rekord fisker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ørretutseting var for 2 år siden kan man lese. Ergo har suteren vært i vannet vesentlig lenger enn ørretten. Kanskje noen burde anmelde mannen for å sette ørret i et fantastisk sutervann :D

DET hadde vært veien å gå, Syver.

Men tviler vel sterkt på om noen i politiet i det hele tatt hadde giddet å motta anmeldelsen..... :):blink:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at så mange er negative til karpe-fisk,spesielt når de "lærer" det til kommende generasjoner. Barn er jo stort sett ikke artsrasister,de burde få lære om alle fiskeslag.

Edit: Må prøve å være saklig,selv om det er vanskelig i en slik "helt på tryne" sak :blink:

Endret av menig fiskebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man leser med rette brillene på her også da. Det er jo snakk om et vann med ørret hvor man har satt ut fisk for å styrke bestanden.

Vel, min øyne har nå finstudert artiklene og jeg klarer fortsatt ikke å finne noe som helst som indikerer at det var ørret i åletjern inntil for 2 år siden. Jeg kjenner ikke til historien bortsett fra det som kan leses i artikklene og dessuten det faktum at det ble inrapportert suter fra åletjern til NMU konkurransen helt tilbake fra 1998 da vannet ble oppdaget av lokale specimenhuntere fra Skien. Suterene som ble innrapportert i 98 var så store at de må ha vært i vannet ytterligere et antall år minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemark ja...kremt...huff. Irriterende at ikke de folkene som står bak disse prosjektene tar seg tid til å høre på dere som faktisk vet hva dere prater om når det gjelder karpefisk og fisk generelt. Dette faller vel under vanlig kommune-praksis: Se på brevet de har fått - kjapp vurdering om det skal svares på det - finne ut at "nei, det kan vente litt" - legge det i et arkiv - ta seg en ny kaffekopp. :blink:

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene er jo stadige bevis på saklighetsnivået blant endel også.... *slurper*

EDIT:

En kjapp sjekk viser ihvertfall at det neppe er et ideelt ørretvann man snakker om:

Art Bestand

Abbor Middels bestand av småvokst Abbor

Gjedde Middels bestand av småvokst Gjedde

Karuss Micro bestand av specimen Karuss

Suter micro bestand specimen suter

Ål Noe Ål av middels størrelse

Ørret Micro bestand av Ørret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Inge: Nå må du ikke dra ned moralen her da, opptil flere som var i god gang med å få utløp for innestengt frustrasjon før helgen. :) Jeg skal ikke uttale meg pga at jeg ikke har god kunnskap om karpefisk, nettopp derfor jeg skrev "dere som vet hva dere prater om". For uansett om ikke den ene eller andre parten har 100% rett, så bør jo de som får henvendelser og brev svare på disse. :blink:

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Inge: Nå må du ikke dra ned moral her da, opptil flere som var i god gang med å få utløp for innestengt frustrasjon før helgen. :D Jeg skal ikke uttale meg pga at jeg ikke har god kunnskap om karpefisk, nettopp derfor jeg skrev "dere som vet hva dere prater om". For uansett om ikke en eller andre parten har 100% rett, så bør jo de som får henvendelser og brev svare på disse. ;)

Og det skal de gjøre-innenfor endel forutsetninger. Dere vil ikke tro hvilke henvendelser vi får her i det offentlige... senest igår hadde jeg en som ville klage på naboens gjerde-fordi naboen hadde "vært uforskammet". Men mailen som Hoffa har lagt ut tidligere burde vært besvart skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.