Gå til innhold
Fiskersiden

SØ fiske i Bergen i November...


 Share

Recommended Posts

Har endelig fått litt fri fra forsvaret, og har derfor tid til litt fiske! Tenkte å prøve meg litt med fluestangen etter SØ. Planen er å ta en tur til Nordåsen og forsøke litt der, men vet ikke helt hvilke fluer jeg skal benytte :blink: Fungerer det med muddlere og slikt som striper høyt i vannet, også nå i kaldt vann? Tenker i retning en hvit marabou muddler eller noe... Hvis noen har noen tips hadde det vært kjempefint!

Det har seg også slik at jeg kun har flytesnøre til disposisjon, fungerer det på denne årstiden? Ørreten står vel fortsatt høyt i vannet? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du i hvertfall en link til diverse fluer som funker:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=11897&hl=

På denne tiden av året så har jeg hatt mest sukse med lyse fluer, hvite og blå streamere av forskjellige slag eller små reker i rosa pleier å være det som gir best uttelling for meg i hvert fall.

Går fint med flyte snøre :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sms fra broderen i dag. Han hadde hatt seg en ny tur til Nordåsen og fått 4 SØ mellom 0,5 og 1,5kg.

Jeg misunner han enormt! :unsure: Jeg var ved slottet et par timer idag, og fikk ingenting! Hadde noe ganske gromt på sluk, men slapp etter en stund :rolleyes:

Hvor fisket han da? Hva tok fisken på?

Jeg får visst aldri SØ uansett virker det som. Innlandsørret er greit nok, men så snart den er i saltvann havner den ikke hos meg iallefall! Har landet èn eneste en, og den veide vel omkring 100g!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

prøvde meg litt nede med slottet i dag jeg også mellom kl 14 og 15, mistet først en liten en før det smalt i fluen, bra plask og så vekk, prøvde et kast til og da satt den, mistet den helt inne på stranden der, tipper rundt 1,5 kg kan ha vært samme fisken???

fisken tok på en hvit flue, husker ikke navnet i farten.

uansett får du ha lykke til videre i jakten <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden av året så har jeg hatt mest sukse med lyse fluer, hvite og blå streamere av forskjellige slag eller små reker i rosa pleier å være det som gir best uttelling for meg i hvert fall.

Går fint med flyte snøre <_<

Enig.... Rosa funker alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom været og forkjølelsen min letter litt, skal jeg heller ta turen opp med en liten rosa reke :D

Igår fisket jeg med en hvit/oransje reke med en del glimmer på. En ting jeg ikke liker med reker er at de har en tendens til å gå opp-ned i vannet, da øynene er tyngste delen!

hei!

prøvde meg litt nede med slottet i dag jeg også mellom kl 14 og 15, mistet først en liten en før det smalt i fluen, bra plask og så vekk, prøvde et kast til og da satt den, mistet den helt inne på stranden der, tipper rundt 1,5 kg kan ha vært samme fisken???

fisken tok på en hvit flue, husker ikke navnet i farten.

uansett får du ha lykke til videre i jakten ;)

Hehe, ja kanskje samme fisken! Den tok forøvrig en hvit morild da den beit hos meg.

Takk, jeg trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fisket i Nordåsen i snart 20 år og har to fluer som aldri svikter. Den jeg fisker mest med er "Black Nose Dase" i krokstørrelse seks. Er blitt ganske mange fisk på denne i løpet av de årene jeg har fisket i vannet.

Når kvelden kommer skifter jeg vanligvis over til Pål Krogvolls "Dynamitt", som også er den fluen jeg har fått de største ørretene på. Siden ørreten i Nordåsen er relativt liten, blir ørret over kiloen regnet som store i denne sammenheng. Største jeg har fått i vannet er forøvrig halvannet kilo.

Ellers har jeg også god erfaring med både en svart/oliven "Wolly Bugger" og "Ullsokk" i når børstemarken svermer.

Endret av Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket i Nordåsen i snart 20 år og har to fluer som aldri svikter. Den jeg fisker mest med er "Black Nose Dase" i krokstørrelse seks. Er blitt ganske mange fisk på denne i løpet av de årene jeg har fisket i vannet.

Når kvelden kommer skifter jeg vanligvis over til Pål Krogvolls "Dynamitt", som også er den fluen jeg har fått de største ørretene på. Siden ørreten i Nordåsen er relativt liten, blir ørret over kiloen regnet som store i denne sammenheng. Største jeg har fått i vannet er forøvrig halvannet kilo.

Ellers har jeg også god erfaring med både en svart/oliven "Wolly Bugger" og "Ullsokk" i når børstemarken svermer.

Hei- med 20 års erfaring fra nordåsen har du kansje noen godspotter du har lyst og dele? :P

har fisket litt i nordåsen innimellom selv med varierende resultat og enda ikke landet kilos fisk der.

mvh en annen morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- med 20 års erfaring fra nordåsen har du kansje noen godspotter du har lyst og dele? :)

har fisket litt i nordåsen innimellom selv med varierende resultat og enda ikke landet kilos fisk der.

mvh en annen morten

Jeg fisker mest på sørsiden av vannet, dvs. området fra Gamlehaugen, Skipperviken og Skjoldabukten og videre mot Steinsviken. Ørret får jeg strengt tatt over alt. Beste tipset er egentlig at du prøver deg der det ikke er så mange andre som fisker. Selv holder jeg meg som regel unna området rundt utløpet til bekken fra Apeltunvannet (vannet ved Lagunen) da dette vanligvis er en plass hvor man må stå i kø for å få fiske. Da er det bedre å rusle bort på vestsiden av Bergen roklubb og prøve grunnen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.