Gå til innhold
Fiskersiden

SØ eller torsk ?


snpen
 Share

Recommended Posts

Søndag skal jeg lufte fluestanga i fjorden for første gang på leeeenge denne høsten. Mitt "område" er fra Drøbak til Moss++, pluss evt. Bunnefjorden.

Er det liv i SØ'en, og er det isåfall bare utgytt fisk? Eller bør jeg satse på torsken på grunna?

Det var meldt sol og sørvestlig bris, kunen vel egentlig tenkt meg overskyet, men men...

Noen tips...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur ved Krokstrand (Vestby).

Det blåste friskt fra sør, og det var i praksis umulig å kaste der vinden tok. Fant meg ei lita "bukt" med litt le, og fikk to torsk i skumringen, ingen kjemper men runde og fine fisker, som begge fikk beite videre denne gang...

Krokstrand er en fin plass, men best om våren. Vi kjører ofte kursene våre der. Gledelig er det også at bekken der er blitt sjøørretførende igjen, etter at grunnlaget ble ødelagt av garn for endel år tilbake. Så flere fisk oppe i bekken på et av høstkursene våre i oktober. Fisken kommer over stranda når det er vannføring til det. Gode plasser på Krokstrand er den lange svabergdelen du ser et par hundre meter borte når du runder fjellet til høyre for stranda. Du kan gå stien som stikker opp etter broa ved bekken og så bak i skogen, så kommer du ut på den svabergdelen. Akkurat midt på den, er det en liten gløppe som du får bakslengen inn i. Det er et bra sted. Fortsetter du 50 meter lenger bortover, så når du Skjelvika. Den er også verdt et forsøk. Og ennå lenger bort ligger "spranget" (den høye rette svabergkanten). Der er det vanligvis ikke så bra. Det hender jeg tar turen til Krokstrand for fiske, men for det meste om våren da. Ellers fisker jeg vanligvis rett nordafor en liten bit, eller for eksempel sørafor et noe lengre stykke :-)

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.