Gå til innhold
Fiskersiden

Radar !


bsperrud
 Share

Recommended Posts

er enig at radar er et kjempe produkt som øker sikkerheten.og at dersom en en opererer i områder med mye trafikk er det absolutt en fordel å ha dette montert.men radar er forholdsvis dyrt og mangen vil ikke gjøre slike invisteringer på en" liten" båt.men det som en kan begynne med er jo å innvistere i en radar reflektor slik at "større"/andre båter med radar ser dem,(alle båter i komersiell trafikk har radar montert),dette er jo en billig ivistering på bare noen hundre lapper.

her selv radar på cabincruiceren,og det er absolutt å anbefale for sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Radar er noe fordømt jåleri for utstyrsfreaker som pusser stangorgel og riggbarer med autosol var min tanke verdrørende denne før. Så tok en seg en tur til Vänern... PÅ Vänern hender det seg at et er tåke...

To båter kjørte planerbordene inn i hverandre... 5+5 stenger... ja dere ser tegningen.

Da M&T som var ene båten fortalte dette, SKJØNTE jeg at radar er et eminent redskap for å høyne sikkerheten på sjøen, det være seg tåke eller mørke.

Dessuten er de ikke SÅ dyre... Skjerm og radar får en vel fra ca 14000 kroner. da tenker jeg på Furuno sin ene model, og jeg vet at denne fungerer superb.

Hvis ting går i boks angående $$$ her blir det nok montert radar på min 17 fot.

Det eneste jeg kan tenke meg som er negativt med radar er hvorvidt de radarstrålene er skadelig for oss eller ikke, men de radarene som er aktuelle for en båt i min strl sender vel ut så lite med bølger at det ikke er noget fare...

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froesak

Det er viktig at familieplanleggingen og formeringen er overstått før du kjøper radar ;)

Det er sant man kan ikke få i både pose og sekk. og hvis man har radar så kan man jo fiske uansett natt eller tåke så da er jo ikke det med formering så nøye alikevell. driver da ikke hjemme med sånn hvis man heller kan dra på fisking

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

Det er sant man kan ikke få i både pose og sekk. og hvis man har radar så kan man jo fiske uansett natt eller tåke så da er jo ikke det med formering så nøye alikevell. driver da ikke hjemme med sånn hvis man heller kan dra på fisking

:D

nå da du har fått deg slik skute kan du jo ha kjerringa med deg,lage litt mat til deg og varme deg litt utpå natta ;) det skal jeg gjøre til våres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froesak

nå da du har fått deg slik skute kan du jo ha kjerringa med deg,lage litt mat til deg og varme deg litt utpå natta ;) det skal jeg gjøre til våres

Jammen tenk om dem sku bli bitt av basilen da så neste gang du skal utpå så er båten opptatt.. he he jeg har nå lenge prøvd og overbevise henne om att dette er da ikke noe vi driver med for morro skyld det er forsørger innstinktet som driver oss. Jeg løper meg da heller ikke svett og våt i skogen på elgjakt og kjøper utstyr for tusenvis av kr for att jeg synes det er morro eller. Familien må da ha mat He he.. Skitt fiske til våren. Vi snakkes vell i havna tenker jeg (med eller uten bedre halvdeler)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant man kan ikke få i både pose og sekk. og hvis man har radar så kan man jo fiske uansett natt eller tåke så da er jo ikke det med formering så nøye alikevell. driver da ikke hjemme med sånn hvis man heller kan dra på fisking

:D

det var da formeringsevnen og radarstråler jeg tenkte på da

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.