Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Havabborpers.


Helge S
 Share

Recommended Posts

Eg var lei av å sitte inne og glo inn i PC-skjermen så eg tok ein tur for å fiske SØ og kanskje treffe o-laksen.

Etter ei stund fekk eg ein liten SØ på sluk. Så rigga eg opp ei stang med dupp og agn og lot det drive med vinden mens eg fortsatte å fiske med sluk på utsida. Ein knøttliten hvitting var alt som ville ha agnet så det virka ikkje idag.

Atomsilda gjorde derimot jobben igjen. Først hadde eg på ein bra fisk som sto og stanga litt før den stakk av med litt snøre. Eg fekk den inn 10-15 meter før den slapp taket. Kva det var veit eg ikkje men magefølelsen seier regnbue eller HA.

Eg flytta meg litt lenger utover og etter et par kast smalt det på igjen. Fisken var sterk og ville ikkje inn med det første. Den gjorde utras etter utras og eg tenkte først på laks eller ein stor bue. Eg såg ikkje kva det var før den var heilt inne ved land og gleda var stor da det viste seg å være ein flott HA. Den var smellfeit og speilblank og vekta viste 1,9 kg.

Nå gleder eg meg til middag i morgon. :rolleyes:

231120061449142bHWg2KaTuny.jpg?63

23112006144914u6Gy5U5io4gk.jpg?55

231120061449148WyWdt8kHSF4.jpg?33

:wub::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å sitte hjemme i sofaen sin og være "dritmisunnelig" jægææen!

Nei det har du rett i Flaksefiskeren. Men med salg av gammelt og kjøp av nytt hus er det forferdelig å sitte på FS å lese alle fangstmeldingene.

Men jeg lover å komme sterkt tilbake og da er det muligens andre som blir misunnelig.

Og da har vel jeg allerede sagt at jeg er så fiskesyk som det går an å bli. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nyyydelig HA! Misunnelig som bare det.

Når kommer disse til Troms på fast basis tro? :):)

:lol: Tja, med dagens klimaendring skulle det vell ikkje ta mange åra før det er muligt. Supre bilder av ein fantastisk flott HA, Helge. Stooor grattis frå meg! :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heller ikke misunnelig Jan? :lol:

Dette trodde jeg vi hadde diskutert ferdig Svein... I uttrykket "misunnelig" ligger det at man ikke unner noen det de har fått. Du unner altså ikke Helge denne Havabboren...

Nydelig fisk Helge, Den er deg vel unt! Ønsker meg en slik en selv!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.