Gå til innhold
Fiskersiden

Bra tur på Steinsfjorden


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Her er en bekreftelse på at Walmann er mer opptatt av kalenderen enn å skrive om de to? pene gjeddene han tok i dag, rapporten kom faktisk tydligere frem under kalender-tråden enn under selv fangstrapport-tråden, imponerende hva du får til Walmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ble tatt bildet av ved land...var død ja og neppe den str du beskriver

..

Shame on u

:blink:

Kan godt svare det på det flickan. Gjedde på tatt rett uten for båtrampa, jeg tok noen bilder i veienettet, men synes det ikke var nok, sp jeg ringt gabbis på mobilen og han var rett rundt hjørn. Så jeg kjørte inn og der treff jeg en kar som tok bildene. Gjedde ble slept ut ved båtrampa og slog sine slag med halen og forsvant. Og vekte var 7500gr............................... Suck your.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden fikk du satt ut båten da Erik? Utsettingstraseen er fullt av svanemat og ferdigstilt arbeid utført av promillekjørere?!

Det gikk faktisk veldig greit å få den ut. For det første så er det du ser på bilde veldig til venstre, resten av rampa er OK sevl om det ligger vasspest der.

Når det gjelder den siste på 8kg så ble det tatt under jerkbaitfiske under drift. Det var såppas vind så jeg hadde ikke behov for å sveivjerke inn. Kastet bare ut og jerket uten å sveive inn. Mistet også en fin en før den på 8kg satt.

Nå får man bare håpe at det holder segh mildt slik at man kanskje kan få tatt et par turer til. Virker som gjadde nå har kommer inn på grunt vann. Disse 3 vi fikk den dagen på jerk tatt på mellom 2 og 4 meter.

De fire størte på jerk i år er på 9kg (Øyeren), 8,5kg ( Steinsfjorden),8kg( Steinsfjorden), og 7,5kg( Steinsfjorden),. Flotte fisker alle sammen.

Det som også var kult var jo at Helge perset og at han tok den på en FOX gummifisk som jeg kjøpte hos Tom Ole på torsdag. Og bellyn og pigen var også ny innkjøpte.

Belly busteren hadde en flott gange, litt vilder side by side gangen, men følte kanskje at den gikk noe høyt i vannet, den må nok få synke en del før men starter jerkingen, og den skam jerkes veldig forsiktig å alikeveld få bra utslag.

Gummifisken fra FOX tror jeg er en killer, den så veldig flott ut i vannet og den er jo bare å jigge inn. Hvor mange gjedder den tåler blir et annet spørsmål og det er jo rimelig stiv i pris.

Ps sjefsfiskeren

Har ikke sett noe til capsen :lol:

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lage en utfyllende og omfattende rapport fra Walmanns PC på lørdagskvelden - uten hell. Så til slutt ga jeg opp - og rapporten ble litt kort - faktisk bare to ord. :lol:

Men det ble en fin tur, hvor Walmann nok en gang viste at han har utviklet seg til å bli en dyktig gjeddefisker, hvor Ølgylt fikk gleden av å bryte 5-kilosgrensa på gjedde, og hvor jeg fikk gleden av å kaste masse med fine fluer :lol:

Her er nok et bilde av Ølgylt med gjedda si:

26112006234853DAx3SNY554NP.jpg?53

Og et bilde av walmann i fight med stor gjedde:

261120062348538LKe2mM2gG5C.jpg?33

Mellom to plasser dorget vi litt. Da la jeg bort fluestanga og brukte wobbler. Og fikk denne :Ikke stor, men vakker :P

261120062348532Llx4p527nlt.jpg?40

Walmann trodde jeg skulle være i dårlig humør fordi jeg fikk den minste gjedda, men der tok han feil. Jeg syntes det var veldig moro å se gutta dra så fine gjedder på jerkinga si, og jeg gleder meg til våren da jeg skal dit og ta de samme på flue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja... Det var nok en bedre måte å bruke helga på en å bli edru etter et rakfisklag... B)

Flotte fisker gitt!

Men jeg har et spørsmål til deg, hvordan desinfiserer du båten din etter at den har vært i Øyern og så tar den derfra og over til Steinsfjorden? Øyern er jo en del av et vassdrag med krepsepest. Dette er overhode ikke noe surt ment, men bare et helt enkelt spørsmål da jeg også har båt på henger som jeg tauer med meg mange plasser og nok ikke har vært verdens flinkeste til å ta hensyn til slik smitte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja... Det var nok en bedre måte å bruke helga på en å bli edru etter et rakfisklag... B)

Flotte fisker gitt!

Men jeg har et spørsmål til deg, hvordan desinfiserer du båten din etter at den har vært i Øyern og så tar den derfra og over til Steinsfjorden? Øyern er jo en del av et vassdrag med krepsepest. Dette er overhode ikke noe surt ment, men bare et helt enkelt spørsmål da jeg også har båt på henger som jeg tauer med meg mange plasser og nok ikke har vært verdens flinkeste til å ta hensyn til slik smitte...

Er veldig forsiktig med det. Jeg har ikke brukt båten i Øyeren etter at jeg har vært i Steinsfjorden, og kommer ikke til å gjøre det. Det har i hverfall vært over en til to uker i mellom.

Den står også inne i løpet av uken i varmen og båten vil da alltid være tørr ved neste tur. Men jeg reiser ikke til Øyeren på lørdag for å så ta Steinsfjorden på søndag eller omvent.

Om dette er bra nok vet jeg ikke, kan være som deg at jeg faktisk ikke er forsiktig nok..........

Så hvis det er noen som har go kunnskap om dette, så er det fint om det blir lagt ut.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.