Gå til innhold
Fiskersiden

Hva har FS folket på bordet Julaften??


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

Fantastiske ørreter! En slik på fluestanga hadde fått meg til å pisse på meg!

Hassebasse! Pirate-Bay er ei torrentside, så hvorfor ikke bruke en torrent-klient?

Azureus, BitComet og lignende er bra saker.

Search, and thou shall find!

Av en eller annen syk grunn har jeg meldt meg frivillig til å lage julemiddagen ikveld. Med svigermor og svigersøster som gjester, i tillegg til min kone, datter og meg.

Ribbe, pinnekjøtt, sosisser, rødkål, surkål +++

Hva gjør man ikke for å få pusset falmende stjerner hos svigermor??? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om to minutter spiser vi PIZZA

Så julekake klokka to

Ribbe og medisterkaker til middag med alt det vanlige

Fruktsalat (hjemmelagd) til desær

Og et lass med tørre kaker som alle andre antar jeg.

Avslutter som regel med en brødskive med geitost eller kaviar ca klokka 24 for å komme ned på jorda igjen

god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen syk grunn har jeg meldt meg frivillig til å lage julemiddagen ikveld. Med svigermor og svigersøster som gjester, i tillegg til min kone, datter og meg.

Ribbe, pinnekjøtt, sosisser, rødkål, surkål +++

Hva gjør man ikke for å få pusset falmende stjerner hos svigermor??? :lol:

Da kan jeg bidra med mitt beste ribbetips:

Forvarm ovnen til 225 grader. Legg ribba med svoren ned i langpanna, tilsett kokende vann til 1/3 av ribba er dekt. Dekk med aluminiumsfolie og damp ribba i 45 minutter.

Så skal ribba snus. Ta vare på kraften som har dannet seg. Reduser varmen til 180 grader, legg ei rist over langpanna plasser ei skål eller en asjett under ribba slik at fettet kan renne av. Ha på litt mer salt på svoren, da dampinga har fjernet en del av saltet. Tøm litt av kraften i langpanna. Sett så ribba inn i ovnen slik at ribba blir midt i ovnen.

Stek videre i 1,5-2 timer. Fyll etter med kraft hvis det blir tørt i panna. Følg med slik at svoren ikke blir svidd, legg om nødvendig på litt aluminiumsfolie på det som stikker høyest opp. Hvis svoren ikke blir sprø, heves temperaturen de siste minuttene av steikinga. Ribba bør hvile min. 15 minutter før du deler den opp.

Dette her gir en vanvittig saftig og god ribbe som garantert gir suksess tilogmed hos svigermødre.

God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tipset som i Matprat reklamen det Abbor :-)

Et tips for de som vil ta dette litt lenger - så er den gamle amerikanske spare-ribb versjonen av stekingen super.

La ribba stå i kjøleskapet med havsalt og grov pepper i 2-3 dager. Sett så ovnen på ca 150 grader - og stek herligheten i 5-7 timer under folie. De siste minuttene fyrer man opp grillen og sprøsteker svoret. Da får man ribbe som ramler fra hverandre - og er sprø på topen.

Ellers har de som mener pinnekjøtt er best absolutt rett - ivaffal på julaften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ribba i ovnen og pinnekjøttet oppå, potetene er ferdigskrellet. Og magen hyler av den deilige lukta som brer seg i huset! Gleeeeder meg!!! :P

Hvorfor har du pinnekjøttet oppå ribba? :lol:

losedit:jeg gjør ribba ferdig en 1/2 time før vi skal spisen samtidig som pinnekjøttet trekker.Når ribba er ute av ovnen,da putter jeg inn pinnekjøttet på full guffe,for å freshe det opp litt:)

btw.Jeg spiser pinnekjøtt,gjestene får gris:P

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du pinnekjøttet oppå ribba? :lol:

losedit:jeg gjør ribba ferdig en 1/2 time før vi skal spisen samtidig som pinnekjøttet trekker.Når ribba er ute av ovnen,da putter jeg inn pinnekjøttet på full guffe,for å freshe det opp litt:)

;) Mente oppå komfyren! :D Dårlig formulert fra min side! :P

Men kunne kanskje vært intressant å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tipset som i Matprat reklamen det Abbor :-)

Et tips for de som vil ta dette litt lenger - så er den gamle amerikanske spare-ribb versjonen av stekingen super.

La ribba stå i kjøleskapet med havsalt og grov pepper i 2-3 dager. Sett så ovnen på ca 150 grader - og stek herligheten i 5-7 timer under folie. De siste minuttene fyrer man opp grillen og sprøsteker svoret. Da får man ribbe som ramler fra hverandre - og er sprø på topen.

Ellers har de som mener pinnekjøtt er best absolutt rett - ivaffal på julaften :-)

Hva???

Blir det ikke Grandiosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes på det sterkeste :D

Creutzfedt-Jacobs på julebordet? Tru'kke det gitt :lol:

herren har nok drukket for mye juleøl igjen den sykdommen der tilhører kun okser og kuer :P

Edit: det er ille hva du "tiltredes på sterkeste" om dagen her da..HEHE

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten var som vanlig himmelsk, Klok av skade spiste jeg sent, drakk lite til maten og begrenset antall poteter. Klarte 4 tallerkner før jeg ga meg, da var min mor litt skremt av meg :lol:

Nå sitter jeg her med en baileys og røyk (røyker ikke fast lenger men julaften etter familiebesøk må vel være lov?) og gleder meg til fisketur imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.