Gå til innhold
Fiskersiden

Trimming av Wobblere


bsperrud
 Share

Recommended Posts

Kansje du kan spesifisere litt hva du mener? Siden det gjelder trolling,så kansje det har med hvordan man fisker de på riggen? Eller er det modifisering av selve wobbleren du mener(bytting av kroker etc.)? Eller trener dere trolling-gutta opp wobblerene deres(som andre trener hunder) :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har borra hull i en av mine rapala super shad rap og lagt til 20gr bly.Det gjør den svevende,en egenskap som ofte gir fisk ved spinn stopp. Mulig den også går litt dypere med så mye bly,men selv bruker jeg flytende wobblere til dorging. Bytter jo ofte kroker,men det synes jeg påvirker gangen lite. Kroker med jigger og fluer har jeg også prøvd,funker bra på noen wobblere. Det å lage en flue med mye flash(tinsel) og bruke som hale på wobbleren har gitt bra resultater på abbor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he,- ;)

Jeg mener utskifting av kroker, forandring av formen på wobblerene, stilling av skjeer o.l.

Så på NTF sin introduksjonsfilm hvor Per snakket om å "dyppe ræva" på wobblerene i varmt vann, og deretter bøye dem så de fikk en mer "livlig" gange :lol:

Har noen erfarninger rundt dette :lol:

artig å leke seg til med å bøye ræva på de..men...litt gæli og ny wobler står på lista.

Dremel er artig å leke seg med også...fordype hakeskjeia litt....skjære ned eller minske bredde på hakeskjeia...lage "gjeller" på .

alt dette fanger og ekstra moesomt seff.

anb å trene på drittwoblere vis en vil leke seg med en dremel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wobbleren gutta i Gjøvikområdet trimmer ved å bøye "ræva" på er Husky original helst i Rainbow farge. Det tar ikke jeg sjansen på med mine :angry:

Har bra med Huskyer, men ikke i RB.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har saget av woblerskjeen på en del SuperShadRape midt i knekken for å bruke de på grunt vann - funker kanon. Har fjernet skjeen helt for å bruke de på enda grunnere vann - funker også (jerk light). Har også skåret ut i ryggen på noen og lagt i bly etter oppskrift fra en artikkel for ca 2 år siden i FJ (tror jeg det var) - funker det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperShad Rap'en er en fin wobbler i utgangspunktet, men guddå fin den er å leke med.

Som Epsen nevnte, skjea kan gjøres til på mange måter. Men bakenden kan og tukles med :)

Kapp av (pass på metallet inni) og monter halen på en gummishad (dette kan sikkert og gjøres med mindre wobblere, bare tilpasse shad str.)

Splitring + spinner skje i stedet for krok på bakerste krokfest. Enkel krok + grub. Bøying opp og ned av ringen foran (den man fester sena i)

Borre hull for å sette i raslekuler. Osv osv.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.