Gå til innhold
Fiskersiden

GPS for bil


Thile
 Share

Recommended Posts

I denne forbrukstid har far tenkt å innvestere i en bil navigator

Det er så utrolig mange modeller å velge mellom at jeg er usikker i valget forløpig, men sikler litt på Garmin Nüvi 360 eller TomTom ONE.

Vil ha en som har feks.

Kort oppstarts tid (kald)

kalkulerer rute raskt

viser fotobokser

norsktalende dame!

blåtann

europakart

pc oppdatering

Erfaringer og tips mottas med takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom har vel nettopp lansert en "TomTom one new edition", den kommer med enten europeisk eller bare skandinavisk kart. Jeg har forgjengeren som heter "TomTom One", storfornøyd med denne. Norsk tale (dog bruker jeg Arnold S' stemme for å guide meg), kjappe menyer og bluetooth ++

på tomtom.nystul.no finner du filer som inneholder alt av fotobokser, samt stemmevarsling for dette. Jeg har også installert litt ekstra programvare som enkelt lar meg se hastighet, snittfart, maksfart og kartkoordinater.

Nøler ikke med å anbefale tomtom :)

EDIT: Legger til en link:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...HUAAAEOFeI03xiL

Endret av permagnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler TomTom One new edition Europa jeg...

Rask til å kalkulerer ruter når du har kjørt feil, viser fart, fotobokser er ferdig innstallert om du kjøper fra nystul.no mange oppgraderinger tilgjengelige+++

Har nettopp kjøpt en tomtom one NE scandinavia til pappa, og lekt litt med den+prøvd noen kranglete ruter med mye feil kjøring, og ble overrasket over hvor smart og rask den er!!

link til test:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=356539

Endret av fiskefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne forbrukstid har far tenkt å innvestere i en bil navigator

Det er så utrolig mange modeller å velge mellom at jeg er usikker i valget forløpig, men sikler litt på Garmin Nüvi 360 eller TomTom ONE.

Vil ha en som har feks.

Kort oppstarts tid (kald)

kalkulerer rute raskt

viser fotobokser

norsktalende dame!

blåtann

europakart

pc oppdatering

Erfaringer og tips mottas med takk.....

Har du funnet ut noe Thile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomTom sine modeller er regnes for å være de beste.

TomTom One Europe er et bra alternativ hvis du ikke trenger handsfree funsksjon for mobiltelefon. Meget rask til å rekalkulere ruter og nyeste teknologi i GPS motageren.

Hvis du trenger handsfree er det TomTom Go 510/710/910 som du må gå for.

Her er en oversikt over funksjonaliteten for de forskjellige TomTom modeller:

TomTom oversikt

Test TomTom Go 910

Garmin sine Nuvi modeller er også bra.

Her er en test av toppmodellen til Garmin mot den billigeste fra TomTom:

Garmin Nüvi vs TomTom One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen bil har du Thile? Ebay har billige original GPS systemer vettu ;) Fant med 6x9 skjerm til min bil for ca 3500 kr ;) Ser litt bedre ut med originalt, samtidig som det er et pluss når du selger, pluss at du kan se på dvd/tv etc

Den gamle Benz'en til Thile ble nok produsert før man begynte å sende satellitter opp i verdensrommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen på Nüvien er 0,3" større, oppløsningen er den samme. Ikke veldig stor forskjell altså. Jeg planlegger også å handle nå, men kommer nok til å kjøpe Go 990.

Har lest en del tester hvor TomTomen kommer veldig bra ut. Bla den som jeg har linket til lenger opp. Hastigheten til 910ern betegnes som: "Kjappere enn skyggen til Lucky Luke" Siden jeg også har bruk for navigatoren i USA og heller vel ikke er kjent som noen stor Garmin fan er valget enkelt for meg.

Skal bare sjekke om TomTom er vente å komme med ny modell snart før jeg handler. Dumt å kjøpe 910 rett før 920 eller hva den nå heter blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.