Gå til innhold
Fiskersiden

Liten dyprigg


Audun
 Share

Recommended Posts

Jeg må spørre litt igjen jeg: Hva slags dyprigger bør jeg velge til en liten 14foter? Er jo begrensa med monteringsmuligheter, men jeg skal fint få plass til et par stykker på midttofta. Velger å styre unna disse rekkemonterte småriggene, er litt usikker på hvilke merker jeg bør gå for. Er vel ikke bare Canon-riggene som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel merker å velge i ja, kan du si noe om hva du skal fiske etter (dyp osv.) og hvor mange lapper du har tenkt å bruke på riggene.

Blir litt lettere å hjelpe da.

Her er noen av merkene jeg kommer på i farta:

Cannon

Scotty

Vector

Walker

Fishlander

Big Jon

Penn

Invader

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel merker å velge i ja, kan du si noe om hva du skal fiske etter (dyp osv.) og hvor mange lapper du har tenkt å bruke på riggene.

Blir litt lettere å hjelpe da.

Riggene skal brukes til det lette dorgefisket, ikke akkurat laks utenfor Bornholm for å si det sånn... :) Jeg vil gjerne ha et par i båten for å kunne dekke et større område reint dybdemessig, har alltid savnet det de få gangene jeg har satset etter stor ørret for eksempel. Ellers må de kunne holde 3 kilo bly uten problemer, være relativt små og koste rundt 1500 kroner stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med Cannon, (har selv 2 Uni Troll) og ville nok vurdert å kjøpt Cannon Easy Troll 2 som leveres med 45 meter rustfri wire, Cannon utløser, hurtigfeste og telleverk i meter.

Om jeg ikke husker feil tar den lodd opptil 5 kilo. (Mulig et 4 eller 5 kilos lodd følger med i pakka).

En sånn rigg får du for ca. 2000,- pr. stk. vil jeg tro.

Ville nok kjøpt noe ekstra stackere og da Scotty Power Grip som ligger på ca. 150,- pr. stk.

http://www.fishermansclub.no/cannon_downrigger.asp

Endret av RobertL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten Walker med skrutvinge som tar lodd opp til 3kg, gjør jobben den, men ville ha gått for en Easy Troll. Har også en av den og den er mye enklere å betjene, samt at jeg også kan bruke 5kg lodd på den. Eneste ulempen er at plasten i festene til Cannon blir sprø i kulde. Bruk sikringsline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.