Gå til innhold
Fiskersiden

Merkelig fisk.


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hysetryne er ikke noe mot en skikkelig rødknurr [ :D ].

Broderen har jo kun sett rødknurr i akvarie, så grunnlaget for å uttale seg er nok litt spinkelt.

Personlig liker jeg denne fisken best:

rsv008cd14.jpg

Den skifter farge etter hvordan lyset treffer den og er en fryd for øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Mona Davidsen

Er det noe fart i den røde nå på vinteren eller er det andre tider på året som er bedre?

Det har hendt at det har dukket opp små rødknurr på isen her i Sauda, men det er noen år siden siste.

Juni -August er vel beste tida tenker jeg. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Er det noen som har fått eller sett rødknurr i Stavanger området?

Ja! Utafor Grasholmen. Mener det var rødknurr, den så vaffal ikke ut som de ufiska jeg har fått i oslofjorden. Usj, tør ikke ta i de jeg... Ikke en gang måka vil ha'n... Denna lille (ca 100g) satt heldigvis så dårlig att jeg klarte å riste'n uti igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og jeg dykket nattdykk i går, og da var den borte. Enten var den bare på besøk hos naboene, eller så har den flyttet på seg. Fikk heldigvis møtt (og fotografert) den to ganger før den forsvant [8D]

Får peke i feil retning og lyve om dybden hvis det dukker opp fiskere med snål dialekt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Tre typer knurr i Irland? Du skulle ha prøvd deg på tunfisken når du først er der borte. Det skal være gøy, har jeg hørt.

(Så ikke denne før nå)

Nice try Davidsen. Tunaen dukket ikke opp før vi dro, så vi hadde valget mellom å fiske etter tuna som ikke var der, eller teste annet fiske. Tror vi fikk knurrene når det var kuling, og vi derfor fisket innaskjærs etter piggvar og skate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen Rødknurr i dag, Kaj Ove hadde nok med å skjære av seg fingertuppen....[:0][ :D ][V]

Men skal se om det ikke blir enda en Rødknurr fra Sauda snart, selv om det etter min erfaring begynner å bli litt sent på året for den fisken.[8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

sitat:Opprinnelig postet av Rudolf

Nix.

Type strøm. Skulle gjerne hatt bilde av en vassild også, men jeg har ennå ikke funnet noen steder de går grundt nok for dykking.

Har fått dem i sommer på rundt 40 meter, men det er vel kanskje for dypt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.