Jump to content
Fiskersiden

Flatfisk Tjøme?


Jørgen
 Share

Recommended Posts

hønsø, kan ikke si jeg husker så godt åssen man kommer seg dit, men er ett lite stykke og gå.. der er det noen strender jeg har spotta flyndrer (ikke store).. fått mye torsk der.. på OK størrelse.. opptil 5kg.. men er vel verdt og prøve..

Link to comment
Share on other sites

Har fått en liten piggvar på Hvasser.Med et stort antall turer i området og en fisk kan en vel slå fast at de ikke står tett.Det blir tatt en del på garn, og jeg har sett bilder av et par store tatt på pilk fra båt, så mulighetene er der.Det er kanskje bare et spørsmål om å finne den rette teknikken og det rette stedet.Tror jeg heller ville prøvd i områdene Ringshaug-Karlsvika, og rundt Åsgårdstrand.Jeg vet det på vårparten blir tatt en og annen piggvar fra Ringshaug-moloen,dette er bifangster ved torskefiske og ikke rettet meite.Kanskje vi skal satse noen dager i Mai?? Fra Slagentangen til Åsgårdstrand er det tatt i alle fall tre slettvar på stang, alle på våren som bifangster på sluk og jigg.Her er det muligheter, men er redd det kan bli mange bomturer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.