Gå til innhold
Fiskersiden

Røye på Sørlandet?


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til en plass på Sørlandet hvor det finnes ekte røye? Ikke bekkerøye, som er ofte kalt for røye her på sørlandet.

Har aldri fått røye og å fange denne arten er mitt mål til 2007. Hvis ikke det er et sted på sørlandet, da må jeg ta turen nordover.

Setter stor pris på alt informasjon........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke hørt at det vannet hadde røye nei. Har fisket der et par ganger selv med kun et par små ørret som resultat, men har hørt av en kamerat som er ifra Tredal at det fanges en del laks og SØ der hvert år.

Jeg må kanskje få gummibåt'n oppblåst og prøver fiskelykken....

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke hørt at det vannet hadde røye nei. Har fisket der et par ganger selv med kun et par små ørret som resultat, men har hørt av en kamerat som er ifra Tredal at det fanges en del laks og SØ der hvert år.

Jeg må kanskje få gummibåt'n oppblåst og prøver fiskelykken....

Hei!

joda det er røye i fasselandsvannet. :):D:D

Tarvannet vest for vigeland,det er røye der har jeg hørt."kraken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli spent, røye kun 10 min fra mitt hus........ah herlig.

En kamerat har også sagt at det var røye i tarvannet.

Kjenner noen om hvis det er å bare fiske eller må man kjøpe ett fiskekort i begge vannene?

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei røye er en art jeg ønsker å få mer oversikt over selv jeg driver med registrering av vassdrag osv

i fasseland er det visstnok røye har prøvd på isen ikke fått må kjenne til varpa

ellers så er det har ihvertfall vært røye i nomevannet marnardal

åsevannet i holum tarvannet er der også røye

i søgne fikk jeg en gang en fin blank røye i et vann vi hadde prøvefiske i der vil jeg gjerne prøve mer

har alldri fått røye i vest agder men fiska en del sjørøye i finnmark

jeg er veldig opptatt av røyeutbredelsen i mandals området og kommer til å sette igang med undersøkelser

man setter jo ut ørret i vann der den tidligere var hvorfor ikke gjeninnføre norsk opprinnelig røye

istedenfor bekkerøye det er jo slutt med den nå men har fremdeles noen gode bekkerøyeplasser i mandalsområdet og på det ene stedet blir de store også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg funnet ut at disse vann har mindre røye:-

Fasselandsvannet

Øvre og Nedre Audnavatnet

Tarvannet

Lelandsvannet

Skadbergvatnet

Så det ser ut som jeg har en sjanse hvis jeg satser på disse vann.

Ken, du og jeg må møtes opp snart og bytte erfaringer, har også lyst å vite hvor man finnes bekkerøye rundt Mandal. Har fått mest vanlig aure og skjebbe i de fleste vann med noe SØ og laks i et vann ikke så langt fra mandal, så sørv i to vann. Gjedde, finnes det i Mandal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ken = KB i sø klubben? a longshot:)

Stemmer det er meg godt treff i mørket ;)

Så langt har jeg funnet ut at disse vann har mindre røye:-

Fasselandsvannet

Øvre og Nedre Audnavatnet

Tarvannet

Lelandsvannet

Skadbergvatnet

Så det ser ut som jeg har en sjanse hvis jeg satser på disse vann.

Ken, du og jeg må møtes opp snart og bytte erfaringer, har også lyst å vite hvor man finnes bekkerøye rundt Mandal. Har fått mest vanlig aure og skjebbei de fleste vann med noe SØ og laks i et vann ikke så langt fra mandal, så sørv i to vann. Gjedde, finnes det i Mandal?

Det er flott med røye det er jo den eldste laksefisken vår og syntes det er stillig at vi har den her nede

skadbergvannet i mandal?

vi kan gjerne treffes jeg kan vise deg bekkerøye plassene ,på den ene plassen har jeg fått mange over 7 8 hekto gjedde tror jeg ikke vi har selv om det ryktes at den er i kigevannet

jeg har lyst til å prøve å få røye skulle prøvd på det en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, er sjeldent i Arendal, og de ganger jeg er der så er det med jobb og da har ingen anledning til å fiske.

Tror jeg skal utforske vann rundt mandal først og kanskje prøver andre plasser utenfor mandal etterhvert.

Det som står høyt på listen, er å fiske stor gjedde i grimstad, så til våren må folk forberede seg for stor gjedde bilder..........optimistisk er jeg ja!

Ken......har hørt rykter om bekkerøye i ett vann ikke så langt fra Moglandsvannet, men som sagt, er bare rykter. Men dette kan vi vel snakke om når vi treffes...*har sendt deg en PM forresten*

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.