Gå til innhold
Fiskersiden

fluefiskeseminar på stord


Rune
 Share

Recommended Posts

Vil opplyse om at me har fått med Øystein Aas i tillegg til dei andre. Han tar for seg skyteklumper for to-hånds, tillpassing og tips. Workshop.

Hei Espen!

Berre eit tips: I fjord skulle dei ha nåkå seminargreie for seg Bømlo jakt og fiskelag, det blei ikkje nåkå av for det var forlite påmeldte. Det var sikkert nåken skuffa då, så vist du informera eller annonsera til Bømlo er det sikkert dei som er intresert og komma over til dåke på detta opplegget. Virka te å vera bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stordjegerogfisk.no/cgi-bin/Web...ID=1&pageID=328

Øystein Aas

Øystein Aas har vore laksefluefisker i ca. 25 år. Han har erfaring frå meir enn 30 elvar i Noreg, Russland, Island og Canada. Øystein har vore skribent i sportsfiskepressen i dei siste 15 åra, med stadig bidrag i Alt om Fiske, Flugfiske i Norden, Atlantic Salmon Journal mfl. Han er sentral i utstyrstesting for Alt om Fiske. Til dagleg er han ansatt som forskar i Norsk institutt for naturforskning og på Universitetet for miljø- og biovitenskap. Øystein er interessert i vill laks og ville elvar, speykast og effektiv laksefluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg trygt anbefale begge foredragene fra Kabbe samt at en ivrig saltvannsbinder helt klart bør få med seg noe av fluebindingen han skal gjøre. Kabbe er trolig den i landet som daglig pønsker mest angående saltvannsfluer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest F. Mortensen

Kreves det påmelding om man kun ønsker å delta på foredragene? (Altså ingen overnatting eller måltider)

Lars

Neida, dette gjelder nok kun de som vil ha med overnatting/mat. Dersom man ikke skal ha dette er det bare å møte opp, kreves vel da dagspass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen påmelding hvis du ikkje skal ha mat eller overnatting.

Må ha påmelding ei veke før om du vil ha lunch og middag, og før 15 feb dersom du vil overnatte.

Ps; Fleire fra Stord som skal overnatte på hotellet.

Det sosiale på kveldane og ved måltidene kan vera viktig og få med seg...

Ofte her ein kan få knytte kontakter og "utveksle fiskeplasser.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stiller hvis eg er heime.

Hej Helge. Lurer på om du stiller. Hvis du gjer det så er det en muligheten at vi kan møtes (hvis du ikkke synes jeg er lit for påtrengende da).

Grunnen til det er at jeg truligvis vill komme til Stord med anledning av dette seminaret og gjøre litt reklame for mine kastekurser i fluekasing. Tenkte jeg kunne gøre en innsats for SJFF i forbindelse med dette seminaret som tar fore seg å samle så mye som muligt av fluefiskeinteressene og av ressursar i denne sportsfisketeknikken her frå Vestlandet.

Jeg har drivit med kastekurser og kursvirksomhet frå 1978 (i regi av Sveriges Sportfiskeforbund og frå 1988 har jeg drevet dette som en egen klubbvirksomhet (i "Laxfiskeskolan"). I 1991 flytten jeg virksomheten til Norge i forbindelse til at jeg flyttet hit.

Kunne vert litt artig å møtes for en kort prat.

mvh Flodstrøm

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synd du ikkje er heime då. Har påmeldte fra Molde til Stavanger, og har fått tilbakemelding fra MANGE at de skal komme på dagspass....

Trur dette kan bli ei MEGET minnerik helg, der mulighetene er mange for at ein kan knytte nye fiskekontakter og få mange tips om fluefiske, utstyr og sist men ikkje minst; fiskeplasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.