Gå til innhold
Fiskersiden

fluefiskeseminar på stord


Rune
 Share

Recommended Posts

Påminnelse.

Gleder meg.

Fluefiskeseminar på Stord 2- 4 mars 2007!

Sjff arrangerer 2- 4 mars 2007 fluefiskeseminar på Stord Hotell.

Det vert mange gode foredrag med

populære foredragsholdare.

Sjekk programmet, dette vert spanande!

Arr: Stord Jeger og fiskerforening

Stad: Stord Hotell

Fredag 2. mars

20.00 Mitt fiskeår v/ Pål Krogvold

Laurdag 3. mars

09.00- 10.30 Binding av imitasjon på storskjerm v/Pål Krogvold

11.00- 12.30 Havabborfiske v/Runar Kabbe

12.30- 13.30 Lunsj

13.30- 15.00 Laksefiske i elv v/Arild Blomfeld

15.30- 16.30 Fluefiske på Kola, i Lærdal og Suldal v/Vidar Lunde

17.00- 18.30 Laksefiske i Gaula v/Øystein Aas

19.00- 20.30 Middag

20.30-21.30 Fluefiske i Florida v/ Pål Krogvold

Sundag 4.mars

09.00- 10.30 Fluebinding av havabbor og sjøaurefluer på storskjerm v/ Runar Kabbe

10.30- 12.00 Skyteklumper for tohånds, tilpassing og tips Workshop v/Øystein Aas

12.00- 13.00 Lunsj

13.00- 14.00 Sjøaurefiske i sjø v/Runar Kabbe

14.30- 16.00 Sjøaurefiske i elv i Sogn v/Arild Blomfeldt

Prisar:

Fredag: medl. SJFF: kr.70,- born: kr.50,- ikkje medl: 100,-

Laurdag:

Alle foredrag: kr. 500,- (6 stykk)

Lunsj kr.270,-

Middag kr. 300,-

Sundag:

Alle foredrag: kr.400,- (4 stykk)

lunsj: kr. 300,-

Dersom du skal ha mat på Stord Hotell, gi beskjed til Vidar Lillevek innan 28 febr. tlf. 91618286

Total pakke:

Fredag til Sundag:

Alle foredrag inklusiv.

Overnatting med full pensjon på Stord Hotell

Dobbelt rom: kr. 2000,- pr. pers. for to netter

Enkelt rom: kr. 2500,- pr. pers. for to netter

Laurdag til Sundag:

Alle foredrag inklusiv

Overnatting med full pensjon på Stord Hotell

Dobbelt rom: kr. 1500,- pr. pers.

Enkelt rom: kr. 1700,- pr. pers.

Endret av øystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde bare mulighet til å overvære lørdagen, men høydepunktene stod nærmest i kø, Fluebindingen på storskjerm var en høydare hos meg (meget lærerikt), ellers utrolig bra foredrags holdere som "forkorta" ventinga på sesongstart med flere månder :D ....Drømmen om flue fanget Tarpon ble effektivt vekt til live igjenn på lørdags kvelden...

Ser gjerne et slikt opplegg igjenn om to år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Også eg var tilstedes på lørdagen og må si meg meget fornøyd med både oppleget og foredragsholdere. Mest lærerikt var vel Pål Krogvold og Krabbe. Mer engasjement og fiskerglede med sans for humor som Pål viser skal en leite lenge etter! En nestor i fluebinding og fluefisking i Norge :-)

Det foredraget som falt minst i smak var laksefiske i Gaula, ved Østein Aas. Her ble det stortsett bare vist bilder av hotspotter i elven. Sjøl om bildene var fine de, ble foredraget i lengden kjedelig og lite informativ, særlig fordi de færeste har vært eller kommer til å fiske i Gaula.

Og så er det bare til å være missunnelig på de som har Suldalslågen i nærheten og kan fiske brunaure her,

en fantastisk elv med mye flott fisk, sjøl om da ikke er laks! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seminaret var kanonbra og må gjenntas, neste gang må dere legge inn litt praktsk også slik at vi får beveget oss litt, ble litt mye tresmak i rompå hehe.

Til de av dere som fikk lyst å fiske i suldal, Husk All fisk skal settes ut, blindfiske er ikke akseptabelt og at fisket er svært vanskelig.(det er veldig lav tetthet av ørret i elva og skal vi fiske ørret i denne elva i fremtiden så Må vi ta vare på den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seminaret var kanonbra og må gjenntas, neste gang må dere legge inn litt praktsk også slik at vi får beveget oss litt, ble litt mye tresmak i rompå hehe.

Til de av dere som fikk lyst å fiske i suldal, Husk All fisk skal settes ut, blindfiske er ikke akseptabelt og at fisket er svært vanskelig.(det er veldig lav tetthet av ørret i elva og skal vi fiske ørret i denne elva i fremtiden så Må vi ta vare på den.)

Hææ ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabbens foredrag var utrolig bra, han har en lidenskap til fisket som jeg savnet i et par av de andre foredrragsholderene, mange vestlendinger som ble gira på havabbor nå.

Ang suldal, når det er svært lite fisk i elva og fisken er sky så vil blindfiske skremme den fisken som er der, elva er stapp full av standplasser og dersom man maskinfisker langs bredden så vil fisken bare flytte seg til midten av elva. elva er stor og fisken i midten av elva når vi ikke.

Det er ingen regler som sier at det ikke er lov med blindfiske men for oss som fisker i elva er det en uskreven regel.

Ser ingen vits i å starte egen tråd dette er bare noe jeg følte at jeg måtte fortelle da denne informasjonen ikke kom så godt frem i foredaget på lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda!

Jeg gjør meg normalt bedre på radio enn på bilder....

(Hvem var det han skulle hilse fra forresten? Han hadde nok blandet sammen noen navn da han skulle viderebringe hilsen - ikke så rart - det ble vel en god del navn og fiskeprat i løpet av helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min vurdering var ALLE Kabbes inntredner på seminaret KANONBRA..

Og de filmsnuttene han viste fra havabbor og sjøaurefiske var meget fengende.

Han nevnte at dette var tema fra ein film dei holdt på med, og det blir heftige greier kan eg garantere...

Har allerede "bestillt" Kabbe til seminaret 09....

Har meir og lære av den karen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.