Gå til innhold
Fiskersiden

Natt-tur til Børsa med fint resultat!


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Har nesten blitt for mye fiske den siste tiden kjennes det som (går det an?). Dro nok en 3 timers tur til Børsa i natt. Til å begynne med var det utrolig stille. Fikk vel en liten svarthå på den første timen. Så plutselig rundt full flo skjedde det ting! Først opp var en hvitting på 480g og bare noen minutter etterpå begynte slurebremsa å hvine. Det var faktisk litt motstand, så håpet det var en Hågjel i den andre enden. Det viste seg at jeg skulle bli enda mer fornøyd. For når fisken kom til overflaten så jeg at det var en lange! Håven hadde jeg selvfølgelig glemt igjen i bilen, så jeg klatret nervøst nedover svaberget samtidig som jeg forsøkte å holde snøret stramt. Jeg klemte til rundtr hodet til fisken og løftet fangsten trygt opp på land, til min store glede! Lange fra land var ett av mine mål for den nye sesongen, og i tillegg er det faktisk først gangen jeg har fått en av disse! ;)

langenrwk0.jpg

Mens jeg holdt på å avkroke langen begynte også den andre snellen min å gi lyd fra seg. Hadde fremdeles ikke rukket å hente håven, så samme prosedyre nok en gang.. Denne gangen var det en ok torsk som kom opp.

Etter dette fikk jeg bare noen små svartå innimellom (ble vel en 5-6 i løpet av natten)

Etter dette er troen på nattfisket på Børsa sterkere igjen, og ettersom hågjelen fremdeles unngår meg, må jeg nok snarlig tilbake dit..

Egnet for øvrig med makrell og brukte knekklys fra Lidl-boksen.

fangstgc7.jpg

Langen veide 1,6kg og det samme gjorder torsken.

testlange2pn5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.