Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilke fluer hadde du valgt......


ErikR
 Share

Recommended Posts

Med bakgrunn i tilleggskommentaren til Hedde: Alt for vanskelig spørsmål da halve moroa er å pønske litt på bredden ut fra vannstand, vær, vannfarge og omgivleser.

Men en Sunray hadde nok blitt med uansett for min del og følgelig måtte jeg hatt noe smått og antakelig valgt en Ally på krok som følge med den store tuben og dernest antakelig en nøytraltfarget kort tubeflue av noe slag med muligheter for å spe den med farget silikonslange i bakenden samt et utvalg av trippelkroker med forskjellig fargede dråper i korset. (Noe som kanskje kan gi noen et tips om at en del fluer enkelt kan forandres ved enkle tilleggshjelpemidler ut fra forholdene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som at sunray er ei flue som går igjen..

har tilgode å få fisk tidlig på denne flua, men den skal selvsagt med i år også..

Det er mange som har suksess med store Sunrayvarianter tidlig på sesongen Erik.

Denne laksen tok ein av Asmund sine sunrayvarianter med rød hale og litt flash 16/6-04 i Mandalselva:

2211200421170222k5X3NsBed2.jpg?20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en viss formening om hvorfor den ikke virker i sakteflytende elver, ErikR - den kommer rett og slett ikke til sin rett bevegelsesmessig....

har vel strengt tatt ikke nevnt noe om sakteflytende elver.. men i veldig sakteflytende partier fisker jeg ikke, tar kanskje noen kast med sluken eller wobbleren.

sunray synes jeg passer beste på steder hvor ikke strømmen er på det aller sterkeste. har en 2-3 plasser i ei elv jeg fisker i som er som skapt for denne flua. forøvrig den fineste hølen jeg noengang har fisket i...

på mine sunrayer har vingene stadig blitt lengre. nå er de rundt 12-15 cm. til sommeren skal jeg opp i 20;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.