Gå til innhold
Fiskersiden

Bjørnsjøen 13-14.01.07


erik
 Share

Recommended Posts

Jeg tok sykkelen innover i marka etter jobben på lørdag. Turen gikk rimelig radig fra Frognerseteren, men piggdekk og skikkelig lys anbefales, hvis du vil gjøre det samme. Vel fremme rundt kl 20.30 begynte det å snø rimelig tett, noe som gjorde at det ble litt roting rundt for å finne de tre andre gutta, som hadde gått inn tidligere på dagen. Gapahuken ble etablert ved hjelp av en Jervenduk, og soveposen ble fort fristende i møkkaværet. De andre pysene hadde gardert seg med telt, så jeg ble den eneste som holdt ut "utendørs". Dette skulle jeg snart få angre på, men hva gjør man ikke for å kjekke seg?

I løpet av natten begynte det å blåse, og da selvfølgelig i en annen retning enn da jeg satte opp gapahuken, noe som førte til at jeg fikk trynet fult av snø, og etterhvert regn. Kooooselig, og akkurat hva jeg ønsket meg. :) Søvn ble det litt så som så med, men jeg krabbet ut av posen rundt kl 07.30. Etter frokost begynte fiskingen. Nå er ikke fallende trykk og snøvær akkurat noen ideell bakgrunn for isfiske, så det er vel ingen som ble sjokkert over at resultatet ble magert. De andre gutta blanket, mens jeg dro hjem en knepen hjemmeseier. Resultatet ble altså en liten ørret, og en enda mindre abbor, begge tatt på myscha.

Isen varierte endel, og det er åpent vann flere steder. Bruker man hodet kan man fint bevege seg på isen på Bjørnsjøen nå, men vær forsiktig. På det tykkeste lå isen rund 15cm, i form av perfekt stålis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.