Gå til innhold
Fiskersiden

Flyfoto - og fiskeplasser


bluebird
 Share

Recommended Posts

Trodde et øyeblikk at jeg hadde funnet det perfekte redskapet for å lete etter gode SØ plasser når jeg så at karttjenesten til FINN hadde fått (nylig ?) flyfoto som et alternativ til kart. Men det var bare en liten del av Vest-agder kysten som var dekket.

Noen som vet om Finn kommer til å legge ut mer, eller om det finnes andre steder å lete etter flyfoto med mulighet for zoome til en brukbar størrelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet noe flyfoto database. Det finnes sikkert, men det ser ikke ut som om de er allment tilgjengelig. Det er synd, fordi man kan lese mye ut av ett flyfoto. Se feks på dette bildet av Østnestangen. Monto om det er en god sjøørett plass?

081120042219ZnaKFQRLcAZFPbVTdG.jpg?11

[ :( ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det verdt å nevne at O.T.Ljøstad, mannen bak Glommaguiden,

med tiden kommer ut med et lignende flyfotoprosjekt av Oslofjorden.

Det er fotografert alt fra Færder og innover. Tror det blir mye interessant å se her. Tar jeg ikke feil er prosjektet klart allerede i 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til det prosjektet blir klart! ikke minst blir det morsomt (og kanskje lærerikt) og studere sine kjente og kjære fiskeplasser fra luften. Håper bildene er tatt når vannet er klart, slik at mest mulig av bunnforholdene synes.

[ :( ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen under gir en link til ortofoto / kart over hele Hvaler:

http://www.fylkesmannen.no/fmt_enkel.asp?g...3645&tgid=23638

Den er litt treg, og en må ganske nær før ortofotovalget kommer, men det er bra bilder, og lærerikt for en som sliter med å få fisk fra land på Hvaler. Har hatt liten lykke der gjennom flere år.

Bo E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.